عزاداری سالروز شهادت امام یازدهم در استان اردبیل برگزار شد


عزاداری سالروز شهادت امام یازدهم در استان اردبیل برگزار شد

خلخال - ایرنا- سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری (ع) با برگزاری مراسم عزاداری در شهرها و روستاهای استان اردبیل گرامی داشته شد.

در این مراسم که روز چهارشنبه در مساجد در جای جای استان با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، شرکت‌کنندگان با سینه‌زنی و عزاداری در سوگ امام یازدهم شیعیان اشک ریختند.
به همین مناسبت و در مراسمی که در مسجد جمعه خلخال برگزار شد، حجت‌الاسلام عابدی از روحانیون این شهرستان گفت: مردم ما افتخار می‌کنند که امروز در کشوری زندگی می‌کنند که زیر پرچم امام زمان (عج) قرار داشته و احکام الهی جاری است.

وی همچنین با تبریک سالروز آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) افزود: تا زمانی که عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دل مردم ایران جای دارد و این کشور زیر پرچم حکومت اسلامی و رهبری ولایت فقیه اداره می‌شود، هیچ خطری ما را تهدید نخواهد کرد.

وی گفت: امام حسن عسگری در ۲۹ سال حیات و در ۶ سال امامت خود برای ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه تلاش بسیاری کرد.

او افزود: آماده‌سازی مردم برای غیبت امام زمان (عج) از کارهای بزرگ امام عسگری (ع) بود و این بزرگوار در مجالس مختلف، بحث غیبت موعود (عج) را مطرح می‌کردند.

وی اظهارداشت: آن حضرت یاور مستمندان بود و هرگز به دنیای مادی اهمیت نمی‌داد و پیروان خود را به خودداری از تحریک فرقه‌های مختلف و هدایت به مکتب اهل بیت (ع) توصیه

می‌کرد.

امام حسن عسگری (ع ) در سال ۲۳۲ هجری در مدینه متولد و بعد از ۲۹ سال زندگانی پربار در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر