سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بزودی اجرا می‌شود


اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته و باید بزودی اجرا شود.

کشاورزی و دامپروری | ایرنا | 37 دقیقه پیش |11/6/2019 6:51:11 PM 56 بازدید

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بزودی اجرا می‌شود

محمد فیضی روز چهاشنبه در جلسه گزارش عملکرد خود به فرهنگیان اردبیل افزود: علاوه بر این ،نظام رتبه‌بندی فرهنگیان هم در برنامه ششم آمده که با اجرای آن شاهد برقراری عدالت در رتبه‌بندی معلمان خواهیم بود.

وی اضافه‌کرد: در بحث نوسازی مدارس هم دولت مکلف است به اندازه خیران مدرسه‌ساز اعتبار لازم برای نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص دهد.

فیضی با بیان اینکه مشکلات معلمان در دولت مورد توجه قرار گرفته، افزود: دولت باید مشکلات معیشتی تمام اقشار جامعه را سر و سامان دهد تا مردم در رفاه و آرامش باشند.

او افزود: با تلاش هماهنگ نمایندگان استان در مجلس دهم و مسئولان رفع محرومیت زیرساخت‌های استان مورد توجه جدی قرار گرفته و بویژه گره کور احداث راه‌آهن و بزرگراه‌ها در استان گشوده شده است.

فیضی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر اعتبارات خوبی برای احداث طرح راه‌آهن اردبیل از طریق سرمایه‌گذاری بانک ملی پیش‌بینی و جذب شده و برای مطالعه و احداث طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه سرعت گرفته و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان مد نظر قرار گرفته بطوریکه مراحل مطالعه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد تا ۲ ماه آینده به اتمام می‌رسد و با اجرایی شدن آن اتصال راه‌آهن ریلی کشور به جمهوری آذربایجان از طریق استان اردبیل عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی در مجلس تصویب شده ، اظهارداشت: ایرادات شورای نگهبان در این لایحه در مرحله بررسی و رفع شدن است ضمن اینکه با مصوبه دولت و نظر مساعد مجلس بخشی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، نمین و اردبیل نیز به لایحه قبلی اضافه شده است.

نماینده اردبیل در مجلس بیان‌کرد: همه چیز برای مطرح شدن در صحن و رفع ایرادات شورای نگهبان آماده است و با ارائه اصلاحیه از سوی دولت، اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

فیضی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، مرزی بودن و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجارت مرزی موفق‌تر از سایر مناطق آزاد خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق رونق تولید که مقام رهبری برآن تاکید دارند، نیازمند مشارکت همگانی و افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اقتصاد کشور است.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند و دولت و مجلس باید تمام توان خود را برای تحقق این شعار بکار بندند.

وی بیان‌کرد: نمانیدگان استان نیز تلاش خود را در پیشبرد نقشه راه بکار خواهند بست، در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ، برنامه‌های رونق تولید بیش از پیش پیگیری شده و برغم مشکلات و محدودیت‌های موجود در تعامل کامل با دولت برای رفع کاستی‌ها تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: امسال باید ضمن اینکه خدمات عمومی به مردم گسترده شود، شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.

فیضی گفت: مردم مطالبات بیشتری از دولت و مجلس دارند و ضروری است برای تحقق مطالبات و خواسته‌های آنها، مدیران دستگاه‌های اجرایی بصورت جهادی کار کنند.

وی اضافه کرد: در بودجه ۹۸ اعتبارات خوبی در حوزه‌های راه‌سازی ، آبرسانی، راه‌آهن و بهداشت و درمان برای استان اردبیل در نظر گرفته شده و همچنین از محل سه درصد سهم استان‌های محروم و کم‌برخوردار و مناطق نفت‌خیز کشور سهم این استان از ۵۳۰ میلیارد ریال سال گذشته به ۵۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی