رشد نژادپرستی و تبعیض ضد مسلمانان در فرانسه


رشد نژادپرستی و تبعیض ضد مسلمانان در فرانسه

نتایج نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در فرانسه نشان می دهد که بیش از 40 درصد از مسلمانان فرانسه قربانی رفتار نژادپرستی و تبعیض قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، نتایج نظرسنجی موسسه افکار عمومی فرانسه «ایفوپ» که امروز(چهارشنبه 15 آبان 1398) منتشر شد، حاکی از آن است که 42 درصد از مسلمانان در فرانسه تاکید دارند که دستکم یک بار در زندگی به دلیل دین شان مورد تبعیض قرار گرفتند.

براساس این نظرسنجی، 40 درصد از مسلمانان و 17 درصد از غیرمسلمانان در فرانسه در طول پنج سال اخیر تجربه رفتارهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه را داشتند.

در نتایج این نظرسنجی آمده است که اقدامات تبعیض آمیز بیشتر برای افراد بین 30 تا 40 و زنان محجبه رخ داده است. به طوری که 60 درصد از زنان محجبه دستکم یک بار در زندگی مورد تبعیض و نژادپرستی قرار گرفتند، اما 44 درصد از مسلمانان غیرمحجبه با رفتارهای تبعیض آمیز مواجه شدند.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که 24 درصد از مسلمانان در طول زندگی شان مورد اهانت لفظی و بیش از هفت درصد از مسلمانان مورد حمله بدنی و 37 درصد از زنان محجبه نیز مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفتند.

این نظرسنجی تلفنی بین 26 آگوست و 18 سپتامبر 2019 میلادی از یکهزار و هفت نفر که مسلمانان فرانسوی بالای 15 سال بودند، انجام گرفت.

گفتنی است، اسلام در دهه هشتم و نهم میلادی وارد فرانسه شد. امروز دین اسلام دومین دین بزرگ در فرانسه به شمار می آید. براساس آمار گزارش شده نزدیک به پنج تا شش میلیون مسلمان در این کشور 60 میلیونی زندگی می کنند. مسئله حجاب در فرانسه یکی از مسایل جنجال برانگیز در سالهای کنونی است. به طوری که هرنوع پوششی را که نماد آشکار دینی داشته باشد، در مدارس ممنوع اعلام کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان