یک جشن خانوادگی/ راهکارهایی ساده برای جشن آغاز امامت ولیعصر(عج) + تصویر


یک جشن خانوادگی/ راهکارهایی ساده برای جشن آغاز امامت ولیعصر(عج) + تصویر

همزمان با جشن آغاز امامت و ولادت حضرت ولیعصر (عج) صفحه مجازی ریحانه با انتشار پستی راهکار‌های جالبی را برای جشن گرفتن خانوادگی این عید بزرگ شیعیان ارائه داد.

یک جشن خانوادگی/ راهکارهایی ساده برای جشن آغاز امامت ولیعصر(عج) + تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نهم ربیع‌الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه‌السلام است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه به‌شمار می‌آید. آغاز امامت و زعامت ولیعصر ارواحنا فداه، روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان و روز نوید دهنده شکست نمرودیان و روز شادی شیعیان است.

از این رو همزمان با جشن آغاز امامت و ولادت حضرت ولیعصر (عج) صفحه مجازی ریحانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتشار پستی راهکار‌های جالبی را برای جشن گرفتن خانوادگی این عید بزرگ شیعیان ارائه داده است.

در متن کامل این پست اینستاگرام آمده است:
«رهبر انقلاب: رابطه قلبی و معنوی بین آحاد مردم و امام زمان (عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و دارای آثاری است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه میدارد. ۱۳۶۸/۱۲/۲۲

شاید یکی از راه‌ها برای اینکه این رابطه قلبی را حفظ کنیم، بزرگداشت آغاز امامت ایشان در میان خودمان و اطرافیان‌مان باشد. به نظر شما چطور میتوانیم این روز را به شادترین شکل ممکن برای خود، خانواده و فامیل رقم بزنیم؟

‌از فیلم، کتاب و نقاشی غافل نشوید

شما میتوانید کتاب‌های کودکانه که در راستای مهدویت نوشته شده است را تهیه کنید و آن‌ها برای بچه‌ها بخوانید. به زبان ساده داستان حضرت مهدی (عج) را برای بچه‌ها تعریف کنید و از آن‌ها بخواهید نقاشی این داستان را بکشند. همچنین امروز بهترین فرصت برای دیدن بعضی انیمیشن‌ها و فیلم‌ها مانند شاهزاده روم است. با بچه‌ها به تماشای این فیلم‌ها بنشینید.

منتظر کوچولو تربیت کنید

در کنار داستان‌هایی که از غیبت امام زمان از کودکی تا به حال تعریف میکنید، موضوع ظهور ومنجی را نیز برای بچه‌ها توضیح دهید. سپس از یاران امام صحبت کنید و به زبان بچگانه ویژگی‌ها و خصوصیات یاران امام زمان را برای کودکان بگویید و در نهایت از آنان بپرسید کدامیک از این ویژگی‌ها در شما وجود دارد و شما با تلاش به کدامیک از این ویژگی‌ها دست خواهید یافت؟
البته حواستان باشد که همه این‌ها باید به زبان بچگانه و همراه با بازی و شادی بیان شود.

‌دعای فرج را با صدای بلند بخوانید

به صورت دسته جمعی و با صدای رسا دعای فرج را در جشن میلاد بخوانید.

بازی‌های هیجان‌انگیز ترتیب دهید

در جشن‌تان بین بچه‌ها و همچنین بزرگسالان فامیل بازی‌های جذاب ترتیب دهید. این بازی‌ها نه تنها موجب افزایش هیجان و شادی در جمع میشود، بلکه باعث میشود برای ساعاتی همه گوشی‌هایشان را کنار بگذارند.

داخل و بیرون خانه را تزیین کنید

داخل خانه را برای این روز مبارک تزیین کنید. مسئولیت تزیین را به بچه‌ها واگذار کنید تا آن‌ها هم سهمی در جشن داشته باشند. حتی میتوانید با تزیین راه‌پله و درب ورودی و حتی کوچه و خیابان، شادی این جشن بزرگ را به بیرون از خانه نیز ببرید»

یک جشن خانوادگی/ راهکارهایی ساده برای جشن آغاز امامت ولیعصر(عج) + تصویر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته