الکساندر آلبون به خاطر “ترک سرد” مجبور شد سه بار به پیت بیاید


فرمول یک ایران – الکساندر آلبون در گرندپری آستین سه بار به پیت آمد چراکه پیرلی یک “ترک سرد” در لاستیک او پیدا کرد و استفاده از آن را منع کرد. الکساندر آلبون تنها راننده در میان ده راننده پیشتاز بود که سه بار در طول گرندپری آمریکا 2019 به پیت آمد اما این برنامه ریزی شده نبود. در شرایطی که اکثر رقبا با لاستیک های هارد و استراتژی های دو یا یک بار...

فرمول یک ایرانالکساندر آلبون در گرندپری آستین سه بار به پیت آمد چراکه پیرلی یک “ترک سرد” در لاستیک او پیدا کرد و استفاده از آن را منع کرد.

الکساندر آلبون تنها راننده در میان ده راننده پیشتاز بود که سه بار در طول گرندپری آمریکا 2019 به پیت آمد اما این برنامه ریزی شده نبود. در شرایطی که اکثر رقبا با لاستیک های هارد و استراتژی های دو یا یک بار توقف در حال رقابت بودند، آلبون سه بار لاستیک هایش را تغییر داد.

با وجود چنین اوضاعی، الکساندر آلبون در طول رقابت از اکثر راننده ها دو یا حتی سه بار سبقت گرفت و این عملکرد او را به بهترین راننده از نظر طرفداران تبدیل کرد.

به نظر می‌رسد که پیرلی با بررسی لاستیک نصب شده الکساندر آلبون در روز شنبه، متوجه ترکی می‌شود که به خاطر هوای سرد به وجود می‌آید. پیرلی این موضوع را به فیا گزارش می‌کند و استفاده از آن لاستیک را در طول گرندپری خطرناک و در نتیجه ممنوع اعلام می‌کند. کریستین هورنر علت این پیت استاپ اضافی را توضیح داد:

متاسفانه ما نمی توانستیم از لاستیک هارد استفاده کنیم چراکه روز شنبه و در دوری که لاستیک نصب شد، مشکلی برایش پیش آمد که “ترک سرد” لقب گرفته است.

به همین دلیل پیرلی اجازه استفاده از آن را به ما نداد و از آن جایی که لاستیک نصب شده بود، امکان جایگزینی آن هم وجود نداشت. پس از لحاظ استراتژی هم انتخاب او نبود.

این ترک کمی غیر عادی است و تا زمانی که لاستیک نصب نشود، امکان تشخیص آن وجود ندارد و فکر می کنم به خاطر هوای سرد به وجود آمد.

الکساندر آلبون به خاطر “ترک سرد” مجبور شد سه بار به پیت بیایدالکساندر آلبون به خاطر “ترک سرد” مجبور شد سه بار به پیت بیاید الکساندر آلبون و کریستین هورنر

با وجود عملکرد خوب الکساندر آلبون در چنین شرایطی، هورنر نگفت که آیا او توانسته صندلی 2020 را به نام خودش ثبت کند یا نه:

ما از پیشرفت او خوشحالیم. یک روز مثبت دیگر برای او.

ما زمان لازم را صرف می کنیم و فکر نمی کنم بخواهیم تصمیم عجولانه ای بگیریم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس