اولین کلاس تخصصی درس تربیت بدنی در خراسان جنوبی دایر شد


اولین کلاس تخصصی درس تربیت بدنی در خراسان جنوبی دایر شد

مدیرکل آمو زش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با ابلاغ اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مقرر شد در مدارس جدید کلاس درس تربیت بدنی ساخته شود و اولین کلاس تخصصی این درس در مدارس شهرستان خوسف با اعتبار 80  میلیون تومان دایر شد.

محمدعلی واقعی، امروز 16 آبان‌ماه در نشست شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین این اداره‌کل اظهار کرد: این کلاس‌ها با هدف ارتقای سواد حرکتی، توسعه ورزش مدارس استان و افزایش سرانه فضاهای ورزشی مدارس دایر می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست مبلمان این کلاس‌ها مطابق استانداردهای اعلام شده با تجهیزات سنگ نوردی، تشک‌های ژیمناستیک، طناب‌های آویزان و نردبان‌های صعودی برای ارتقاء مهارت‌های بنیادین حرکتی، در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی دخترانه دوره اول که فضاهای بلااستفاده دارند، چیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، واقعی تصریح کرد: کلاس تخصصی درس تربیت بدنی شهرستان خوسف در فضایی به مساحت ۱۵۰متر مربع برای استفاده دانش‌آموزان شهرستان تجهیز شده است.

سند تحول بنیادین و توانمندسازی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی، بیان کرد: رویکرد ما در این راستا مدرسه‌محوری، مشارکت محوری و رویکردهای علمی و تخصصی است که برای تحقق این هدف، توانمندسازی معلمان تربیت بدنی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان باید متخصص باشند و از فضا، تجهیزات و محتوای مناسب نیز استفاده کنند، تصریح کرد: البته لازم است با کمک فعالیت‌های فوق برنامه به افزایش سرانه فعالیت‌های تربیت بدنی دانش‌آموزان افزوده شود.

واقعی با اشاره به فعالیت بیش از 400 معلم تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس استان، افزود: در حال حاضر هزار معلم آموزش دیده زن در مدارسی که امکان استفاده از معلم تخصصی درس تربیت بدنی ندارد، استفاده می‌شود.

وی از ارائه آموزش‌های ویژه درس تربیت بدنی به نزدیک یک هزار معلم ابتدایی مرد در سال تحصیلی جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان تربیت بدنی قبل از ورود به کلاس فعالیت‌های لازم در ساعت آموزشی را سازماندهی کرده و بر مبنای اهداف تربیت بدنی، نیاز دانش‌آموزان، مدت کلاس، وسایل و امکانات موجود و شرایط جوی، بهترین و بیشتر بازده را نصیب دانش‌آموز می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...