200 متر تور ماهیگیری از صیادان متخلف در بوکان کشف شد


200 متر تور ماهیگیری از صیادان متخلف در بوکان کشف شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: 200 متر تور ماهیگیری و 10 قطعه ماهی از صیادان متخلف در این شهرستان کشف و ضبط شد.

آوات بازیار در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد سودجو که متواری هستند با استفاده از یک رشته تور ماهگیری در رودخانه زرینه‌رود این شهرستان اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند.

وی افزود: صیادان متخلفی که بدون اخذ پروانه صیادی اقدام به صید غیرمجاز آبزیان در رودخانه زرینه‌رود کنند به شدت با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به آزاد شدن صید ماهی در برخی از مسیرهای رودخانه زرینه از طریق قرعه‌کشی به صیادان بومی اضافه کرد: با افرادی که به صورت غیرمجاز و خارج از ضوابط اقدام به صید ماهی در این رودخانه کنند برخورد جدی می‌شود.

«بازیار»، صید ماهی با تور دیواری را در این رودخانه ممنوع اعلام کرد و گفت: مجوز استفاده از این نوع تور برای صید ماهی در سدها و منابع آبی به لحاظ تأثیرگذاری آن در کاهش جمعیت ماهیان به هیچ صیادی داده نمی‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

زرینه‌رود با طول ۳۰۲ کیلومتر یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رودهای شمال غرب کشور است که از کوه‌های چهل چشمه در سقز سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از شهرستان‌های بوکان، شاهین‌دژ و میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه ضمن تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !