1000 هکتار برای تولید انرژی خورشیدی در قم پیش بینی شده‌است


1000 هکتار برای تولید انرژی خورشیدی در قم پیش بینی شده‌است

قم-ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: 1000 هکتار زمین برای تولید انرژی‌های خورشیدی در محدوده دریاچه حوض سلطان این استان درنظر گرفته شده‌است.

عادل علی‌پور روز پنجشنبه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم اظهار داشت:‌ از سرمایهگذاری دربخش انرژیهای تجدید پذیر و خورشیدی درقم حمایت میشود.
وی اضافه کرد: پیش بینی میشود در این ۱۰۰۰ هکتار ۵۰۰ مگاوات برق توسط پنلهای خورشیدی تولید گردد.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: به دلیل مشکلات ارزی و تحریمهای اعمال شده، روند سرمایهگذاری سرمایه گذاران خارجی در این پهنه دشوار شده‌است.
وی با اشاره به پیشنهاد کاهش ماخذ گمرکی پنل‌های خورشیدی از ۳۵ درصد کنونی به ۴ درصد بیان کرد: برای کاهش آثار تحریم و ایجاد رغبت برای سرمایهگذاری در این بخش چنین مشوقهایی موثر خواهد بود.
علی پور اضافه کرد: عمر هر پنل خورشیدی به صورت متوسط ۲۰ سال است که با کاهش ماخذ گمرکی پنلهای خورشیدی این مساله میتواند برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی دربرداشته باشد.
وی بیان داشت: استان قم ظرفیت قابل توجهی درتولید انرژیهای خورشیدی به دلیل شرایط اقلیمی خاص خود دارد.
دریاچه نمک حوض سلطان در ۴۰ کیلومتری شمال شهر قم، ۸۵ کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه آزادراه قم - تهران قرار دارد؛ این دریاچه به مساحت تقریبی ۲۴۰ کیلومترمربع در جنوب رشته ‌کوه‌ های البرز واقع شده و وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصل های مختلف سال متفاوت است.


اعتبارات اشتغال خانگی قم کاهش یافته است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز دراین جلسه گفت: روند تخصیص تسهیلات اشتغال خانگی در سال‌های اخیر به صورت مستمر کاهش یافته‌است.
مصطفی کاویانی افزود: سهم ۱۶ میلیارد تومانی قم از تسهیلات اشتغال خانگی سال ۹۷ به ۱۱ و در سالجاری به ۵ میلیارد تومان رسیده‌است.
وی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال خانگی درقم پیشنهاد تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع قرض الحسنه به طرح اشتغال خانگی درسال ۹۸-۹۹ به منظور حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی به ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه شده‌است.
کاویانی گفت:‌ درحال حاضر بیش از ۱۰۰۰ تن برای دریافت تسهیلات اشتغال خانگی ثبت نام کردهاند، به ازای هر فرد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی میتوان پرداخت کرد.
وی اهمیت حمایت از اشتغال خانگی را یادآور شد و بیان کرد: مشاغل خانگی ارزان‌ترین و مطلوب‌ترین رویه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار است.
در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری ، پیشنهادات استان در مسیر رونق تولید و رفع موانع موجود مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس