«دویدن» خطر مرگ را تا 27 درصد کاهش می‌دهد


«دویدن» خطر مرگ را تا 27 درصد کاهش می‌دهد

محققان : دویدن به کاهش 30 درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش 23 درصدی مرگ ناشی از همه انواع سرطان می‌انجامد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه خبری جهان دوندگان در اینترنت؛ محققان علوم پزشکی در دانشگاه ملبورن استرالیا اعلام کردند با دویدن، می‌توان خطر مرگ را تا ۲۷ درصد کاهش داد.
محققان می‌گویند دویدن به کاهش ۳۰ درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش ۲۳ درصدی مرگ ناشی از همه انواع سرطان می‌انجامد.
این فواید فقط از دویدن یک «دویدن» خطر مرگ را تا 27 درصد کاهش می‌دهدبار در هفته برای کمتر از ۵۰ دقیقه در هفته و با سرعت کمتر از شش مایل در ساعت به دست می‌آید. همه می‌دانند که دویدن برای سلامتی مفید است و می‌توان با دویدن، خلق و خوی خود را بهبود بخشید و خطر مشکلاتی همچون بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش داد.
اکنون محققان استرالیایی در مقاله‌ای در شماره اخیر نشریه پزشکی ورزشی انگلیس اعلام کردند دویدن، اساس طول عمر است. دانشمندان در این فراتحلیل، تعداد ۱۴ مطالعه پیشین را که شامل بررسی بر روی ۲۳۲ هزار نفر می‌شد و سن آن‌ها بین ۵ سال و نیم تا ۳۵ سال بود مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان دریافتند هر مقدار از دویدن، به کاهش خطر مرگ تا ۲۷ درصد منجر می‌شود.
دانشمندان می‌گویند دویدن حتی به میزان یک بار در هفته و برای کمتر از ۵۰ دقیقه یا با سرعت کمتر از ۶ مایل در ساعت برای سلامت مفید است. دکتر زیلیکو پدیشیچ و همکارانش از موسسه سلامت و ورزش در دانشگاه ویکتوریا در ملبورن استرالیا اعلام کردند مطالعه آن‌ها نشان می‌دهد باید افراد را به ورزش به خصوص ورزش دو تشویق کرد تا طول عمر آن‌ها و کیفیت زندگی شان افزایش یابد.
محققان می‌گویند این مطالعه به کسانی که برای ورزش بهانه می‌آورند نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا یادآور می‌شود که با کمترین میزان دویدن در هفته نیز می‌توان نتایج بسیار خوبی کسب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش و سلامتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا