مشروح کنفرانس مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما,در ابتداجاناتان آر هافنمن (Jonathan R. Hoffman) سخنگوی پنتاگون گفت:ما در کنار خود دریادار بیل برن (Bill Byrne) را داریم. او معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا است. او در کنفرانس خبری مشترک در کنار ما خواهد بود. در روز دوشنبه ما روز بازنشستگان نظامی را گرامی می‌داریم. آن‌ها در دوران جوانی خود در نیرو‌های مسلح خدمت کرده اند. آقای اسپر وزیر دفاع هم در یک مراسم بزرگداشت در یکی از قبرستان‌های کشور شرکت خواهد کرد. او همچنین در نیویورک از یک کارخانه که در آن بازنشستگان نظامی کار می‌کنند و مدیریت آنجا را برعهده دارند، بازدید خواهد کرد.
وزیر دفاع سپس راهی سفری به منطقه اقیانوس هندو اقیانوس آرام خواهد شد. او به سئول، بانکوک، مانیل و هانوی سفر خواهد کرد. او در نشست وزرای دفاع آسه آن شرکت خواهد کرد. او همچنین با بسیاری از متحدان و شرکای ما در منطقه دیدار خواهد کرد. ما به دنبال یک منطقه آزاد در اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستیم. ما چالش‌های زیادی در آنجا داریم. ما شاهد نظامی شدن منطقه دریای چین جنوبی هستیم. ما شاهد اقدامات تجاری و نظامی چین در منطقه هستیم. این سفر نگرانی ما را درباره اقدامات چین برای تضعیف نظم جهانی در منطقه نشان می‌دهد.
وی افزود:لازم است که در اینجا به اقدامات بشردوستانه کشورمان در هائیتی اشاره‌ای داشته باشم. کشتی بیمارستانی ما در هائیتی به حدود ۳۶۰۰۰ نفر امدادرسانی کرده است. این کشتی همچنین در جریان توقف‌های خود در اکوادور، پرو، کاستاریکا، پاناما، کلمبیا، ترینیداد و توباگو، گرانادا، سنت کیتس، سیشل و جمهوری دومینیکن و جامائیکا امدادرسانی کرده است. در این میان به ۲۶ هزار نفر ونزوئلایی امدادرسانی شده است. این کشتی به نمادی برای کمک رسانی به افراد نیازمند بدل شده است. اعزام این کشتی بیمارستانی نشان دهنده تعهد ما به همکاری و دوستی و همبستگی با کشور‌های آمریکایی است. این نشان دهنده حمایت ما از مردم ونزوئلا است.
او در ادامه گفت:امروز مرکز فرماندهی امنیت دریانوردی در بحرین آغاز به کار کرد. دوم اینکه دریادار عوان هوزی به عنوان نخستین فرمانده این مرکز انتخاب شد. ما از مقامات بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آلبانی، انگلیس و استرالیا به خاطر تلاش هایشان برای آزادی دریانوردی در آبراه‌های حیاتی در سراسر خاورمیانه تشکر می‌کنیم.
سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت:در اینجا لازم است که به موضوع بودجه وزارت دفاع هم اشاره‌ای داشته باشم. وزارت دفاع به بودجه کافی نیازمند است. این بودجه باید در زمان تعیین شده به دست وزارت دفاع برسد. ما همچنان به نوسازی ارتش آمریکا بر اساس بودجه تعیین شده ادامه می‌دهیم. این موضوع تاثیر زیادی بر حفظ آمادگی نیرو‌ها د ارد. ما از اعضای کنگره می‌خواهیم که بودجه مورد نیاز وزارت دفاع را به فوریت تصویب کنند. هرگونه تعلل در این موضوع مشکل ساز خواهد بود.
در ادامه دریادار برن در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا عقب نشینی نیرو‌های آمریکا از شمال شرق سوریه کامل شده است. آیا اعزام نیرو‌ها به منطقه دیرالزور به منظور حفاظت از میادین نفتی در این منطقه است، گفت:اول از همه باید بگویم که عقب نشینی ما از منطقه کوبانی ادامه دارد. باید بگویم که بیشتر تجهیزات و افراد از این منطقه عقب نشینی کرده اند. آن‌ها به روشی امن و موفقیت آمیز از منطقه عقب نشینی کرده اند. تمامی تجهیزات مورد نیاز فرماندهان برای آن‌ها فراهم شده است. باید بگویم که ماموریت نظامی در سوریه ادامه دارد و آن شکست داعش است. این وضعیت از سال ۲۰۱۴ وجود داشته است. ما این اقدام را در کنار متحدان خود در نیرو‌های دموکراتیک سوریه ادامه می‌دهیم. این وضعیت به خوبی ادامه دارد. من با احتیاط می‌گویم که ماموریت ما حفاظت از میادین نفتی است. ماموریت اصلی ما شکست داعش است. حفاظت از میادین نفتی یک بخش هماهنگ از ماموریت ما است. برای رسیدن به این هدف ما باید از دسترسی داعش به درآمد ناشی از این تاسیسات نفتی جلوگیری کنیم. همانطور که همه ما می‌دانیم در سال ۲۰۱۵ زمانی که آن‌ها کنترل این تاسیسات را در دست داشتند، آن‌ها روزانه ۴۵ هزار بشکه نفت در روز استخراج می‌کردند. آن‌ها روزانه ۲۱ میلیون دلار از این راه درآمد برای کمک به عملیات‌های نظامی خود کسب می‌کردند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این موضوع بار دیگر ادامه پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان