امام جمعه دامغان: نقش عوامل بیگانه در وقایع عراق گسترده‌ است


امام جمعه دامغان: نقش عوامل بیگانه در وقایع عراق گسترده‌ است

سمنان- ایرنا- امام جمعه دامغان نقش عوامل بیگانه در وقایع اخیر عراق را گسترده دانست و گفت: تحولات و ناامنی امروز عراق ناشی از موج سواری دشمنان بر اعتراض‌های مردمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان که در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ابراز داشت: مطالبات مردم عراق باید در چارچوب مشخص بازگو شود تا دشمنان نتوانند با سوءاستفاده از فرصت بوجود آمده، دست به فتنه و آشوب داخلی بزنند.

وی اضافه کرد: دشمن در پی آن است تا با استفاده از فضای موجود در کشور عراق، ساختارهای قانونی را برهم زده و این کشور را به منطقه ای ناامن تبدیل کند.

حسینیان ادامه داد: مسوولان کشور عراق باید با حفظ آرامش در بین مردم، مشکلات را شناسایی و ساختارها را به گونه ای بهسازی کنند تا علاوه بر رفع فتنه، از فتنه‌های آتی نیز جلوگیری شود.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی هستند تا بتوانند اسلام را تضعیف کرده و مسلمانان را با استفاده از جنگ های داخلی به درگیری با یکدیگر بکشانند.

حسینیان تصریح کرد: امروز مسوولان کشورهای اسلامی باید بیش از همیشه هوشیار باشند و لحظه ای از دشمن غافل نباشند چرا که در ذهن آمریکا، همچنان شرارت و سلطه طلبی بر مسلمانان با خوی وحشی‌گری وجود دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است تا مسلمانان بتوانند، وحدت بین خود را تحکیم بخشند چرا که امروز دشمن بیشتر از گذشته به دنبال برهم زدن اتحاد و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

حسینیان خاطر نشان کرد: مسلمانان باید با یکدیگر صمیمی باشند تا اتحاد بین آنان سبب سربلندی اسلام در جهان شود.

امام جمعه دامغان به مشکلات معیشتی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: ایران کشوری غنی و دارای منابع مالی فراوان است که مسوولان باید با توجه به این امر، در رفع موانع تولید، نوآوری در اشتغال، نظارت و بهبود وضعیت اقتصادی و به کارگیری جوانان در زمینه های مختلف توجه ویژه داشته باشند.

اشاره به حضور گسترده مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان از دیگر بیانات امام جمعه دامغان در خطبه های نماز جمعه دامغان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته برای پدر و مادر فوت شده با متن های سوزناک و احساسی