تا ساعاتی دیگر؛ کمالوندی و خبرنگاران از فردو بازدید می‌کنند


تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی و جمعی از خبرنگاران تا ساعاتی دیگر از سایت هسته‌ای فردو بازدید خواهند کرد.

تا ساعاتی دیگر؛ کمالوندی و خبرنگاران از فردو بازدید می‌کنند

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی و جمعی از خبرنگاران تا ساعاتی دیگر از سایت هسته‌ای فردو بازدید خواهند کرد.

گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در هفته گذشته در حالی آغاز شد که ایران غنی‌سازی اورانیوم در فردو را رسما آغاز کرد. اقدامی که سبب شد علاوه بر سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلستان، روسیه نیز نسبت به اقدام اخیر جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کند.

پیش از آغاز رسمی گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای تهران، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با همراهی جمعی از خبرنگاران دوشنبه هفته گذشته از سایت هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

صالحی در جریان این نشست خبری در پاسخ به پانا خبر از تداوم گام‌های ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای خود در صورت عدم توفیق اروپایی‌ها داد. او همچنین بیان کرد:‌ «پیش از توافق هسته‌ای میزان غنی‌سازی ایران نزدیک به ۱۱ هزار سو بود که بعد از گام سوم به ۸ هزار و ۶۰۰ سو رسیده و این یعنی به قبل از برجام نزدیک شده است. از این میزان 2 هزار ۶۰ سو با ماشین‌های نسل جدید در سالن سانتریفیوژهای مدرن که چند ماه پیش و به دستور رهبری افتتاح شد، تولید شده است. همه اینها نشان می‌دهد که صنعت هسته‌ای ایران در ۴ سال بعد از برجام با قدرت به حرکت خود ادامه داده است. صنعت هسته‌ای ایران با قدرت پیش می‌رود البته نیاز به حمایت مالی دولت داریم. سانتریفیوژها گران قیمت هستند و امیدواریم دولت عنایت لازم را داشته باشد که بتوانیم پیش برویم.» (اینجا بخوانید)

حالا جمعی از خبرنگاران با همراهی بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی بعد از اقدامات صورت گرفته در فردو از این سایت هسته‌ای بازدید خواهند کرد. این مقام مسئول در سازمان انرژی اتمی در پایان بازدید طی نشستی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد گفت. مشروح اظهارات کمالوندی متعاقبا منتشر خواهد شد.

فردا (یکشنبه) نیز بازدیدی از نیروگاه اتمی بوشهر صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی