نبود پزشک و کمبود تجهیزات در بیمارستان بویین زهرا صحت ندارد


نبود پزشک و کمبود تجهیزات در بیمارستان بویین زهرا صحت ندارد

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:ادعاهای مطرح شده در خصوص کمبود پزشک و امکانات در تنها بیمارستان بویین زهرا صحیح نیست بلکه این مرکز درمانی، حتی برخی تخصص‌ها را نیز جهت رفاه بیماران به خدمات خود افزوده است.

منوچهر مهرام روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیمارستان بویین زهرا باید در نظام سطح بندی کشوری به عنوان بیمارستان محلی با چهار تخصص اصلی مادر فعالیت کند که دانشگاه علوم پزشکی قزوین علاوه بر آن تخصص‌ها رشته‌هایی چون روانپزشکی، طب اورژانس و قلب و عروق را هم به خدمات این بیمارستان اضافه کرده است.
وی اضافه کرد: در بیمارستان امیرالمومنین بویین زهرا سه پزشک عمومی و ۱۷ پزشک متخصص شامل ۲ متخصص داخلی، ۲ متخصص زنان و زایمان، ۲ متخصص کودکان و نوزادان، یک متخصص جراحی عمومی، چهار متخصص بیهوشی، ۲ متخصص طب اورژانس، یک پاتولوژیست، یک روانپزشک و یک متخصص قلب و عروق فعالیت دارند.
مهرام ادامه داد: علاوه بر این ۱۱ پزشک عمومی و ۶ پزشک متخصص دارای پروانه مطب و شاغل در بخش خصوصی این شهرستان اشتغال به کار دارند.
وی اظهار داشت: با وجود فراهم کردن تخصص‌های مورد نیاز در بیمارستان و فعال‌سازی کلینیک ویژه تخصصی برای مردم با تعرفه بسیار ارزان، ضریب اشغال تخت بیمارستان بسیار پایین و در حد ۴۰ درصد است و بیمارستان به طور شدید زیان دهی دارد.
مهرام خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر برخی در سطح شهرستان به دنبال القای کمبود پزشک و تجهیزات و امکانات بیمارستان امیرالمومنین به مسئولان محلی و استانی هستند و دانشگاه به این اظهارات و جریان سازی‌ها در خصوص کمبود تجهیزات بیمارستانی پاسخ داده است.
وی اضافه کرد:با توجه به این که بیمارستان‌ها در سطوح مختلف دارای لیست استاندارد تجهیزاتی هستند، درخواست می‌کنیم مدعیان کمبودها، مطابق با آن لیست، اقلام تجهیزاتی مشمول نقص و کمبود را اعلام کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در یک سال اخیر به دلایل متعدد از جمله نظام پرداخت و تاخیر بیمه‌گرها در پرداخت‌ها، تعداد زیادی از پزشکان در استان از بخش دولتی خارج شده‌اند که البته این مساله بر رضایتمندی مردم تاثیر خواهد گذاشت.
مهرام افزود:این موضوع یک مسأله کشوری است و دانشگاه علوم پزشکی قزوین با وجود همه این مشکلات تلاش کرده که مناطق محروم آسیب زیادی نبینند.
استان قزوین دارای ۱۶ بیمارستان است که هشت مورد از آنها زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستند.
پیش از این در برخی رسانه‌ها اعلام شده بود که مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین شهرستان بویین زهرا با نبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی مواجه است.
شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری مرکز قزوین واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟