15 واحد صنفی در منطقه زلزله‌زده آسیب دیدند


15 واحد صنفی در منطقه زلزله‌زده آسیب دیدند

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: 15 واحد صنفی در روستاهای بخش کندوان و ترکمنچای میانه در اثر زلزله بامداد جمعه گذشته از 5 تا 70 درصد آسیب دیده‌اند.

حبیب امین‌زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد واحد صنفی آسیب دیده از بین ۶۰۰ واحد موجود در بخش های کندوان و ترکمنچای است، افزود: کارشناسان این سازمان از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در شهرستان میانه، اقدام لازم را نسبت به ارزیابی وسعت خسارت ها و نیازهای اولیه انجام دادند.

وی اظهار داشت: ۲ تیم از همکاران و کارشناسان این سازمان جهت برآورد میزان خسارت به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی بخش های کندوان و ترکمنچای اعزام شدند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت و پایداری واحدهای صنعتی مستقر در کانون زلزله گفت: در این زمینه ۲۲ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که گزارش ها حاکی از عدم خسارت به صنایع موجود در کانون زلزله است.

امین زاده، ادامه داد: با توجه به قطعی آب و گاز روستاهای آسیب دیده بویژه روستای «ورنکش»، نسبت به تهیه ۵۰۰ بسته نان و ۴ هزار و ۸۰۰ بسته بطری آب و توزیع آن ها در محل روستاهای زلزله زده اقدام شد.

وی با اشاره به اهمیت تداوم پخت نان در مناطق زلزله زده یادآوری کرد: با همکاری اداره غله میانه، ۵۰۰ کیسه آرد در بخش های کندوان و ترکمنچای توزیع شده است.

امین زاده، افزود: نحوه تامین اقلام مورد نیاز شهروندان در مناطق زلزله زده و همچنین چگونگی مشارکت در بازسازی منازل مسکونی و واحدهای صنفی، از سوی صنایع تولیدی و اصناف در حال برنامه ریزی است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه گذشته حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که تاکنون حدود ۱۶۰ پس لرزه داشته و آخرین آن راس ساعت ۷ و ۷ دقیقه امروز / شنبه / به قدرت ۲.۶ ریشتر ترکمنچای میانه را لرزاند.

زلزله روز گذشته ۵ جان باخته و ۵۲۹ مصدوم بر جا گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید