ترقی: سرلیستی قالیباف گمانه زنی است؛ نه لیست مشخص شده، نه سرلیست / در مورد حذف لاریجانی هیچ بحثی نشده


ترقی: سرلیستی قالیباف گمانه زنی است؛ نه لیست مشخص شده، نه سرلیست / در مورد حذف لاریجانی هیچ بحثی نشده
یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: اصولگرایان همه به دنبال لیست واحد هستند و نشانه ای از اینکه کسی به دنبال لیست جداگانه باشد وجود ندارد.هنوز اسامی به شورای مرکزی داده نشده است و شورای مرکزی لیستی را بررسی نکرده است و مراحل جمع آوری پیشنهادات از اعضا و گروههای مختلف عضو در وحدت در جریان است و به طور طبیعی هنوز به این بحث ها نرسیده ایم. نه لیست و نه سر لیستی مشخص نشده است.

به گزارش شفقنا، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص پیش بینی خود در مورد آرایش سیاسی انتخابات و اینکه آیا اصولگرایان به لیست واحدی خواهند رسید؟ یا نه گفت: تا الان که اصولگرایان همه به دنبال لیست واحد و ائتلاف بزرگ هستند و نشانه ای از اینکه کسی به دنبال لیست جداگانه باشد وجود ندارد.

وی در مورد حرف و حدیث های برخی اعضای جبهه پایداری درباره ارائه لیستی جداگانه اظهار داشت: کجا چنین حرفی زده است. نه چنین چیزی وجود ندارد.

سرلیستی قالیباف گمانه زنی است / نه لیست و نه سر لیستی مشخص نشده

ترقی در خصوص اینکه از آقای قالیباف به عنوان سر لیست اصولگرایان صحبت شده است این موضوع چقدر قطعی است؟ گفت: اینها همه گمانه زنی است. هنوز اسامی به شورای مرکزی داده نشده است و شورای مرکزی لیستی را بررسی نکرده است و مراحل جمع آوری پیشنهادات از اعضا و گروههای مختلف عضو در وحدت در جریان است و به طور طبیعی هنوز به این بحث ها نرسیده ایم. نه لیست و نه سر لیستی مشخص نشده است.

مشغول کردن افکار عمومی با این حدس و گمان ها کار درستی نیست

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد اینکه با توجه به حضور آقای قالیباف به عنوان کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در دوره های قبلی چقدر احتمال حضور ایشان و مطرح شدن به عنوان سر لیست جدی است؟ تصریح کرد: این موارد از نظر ما قابل طرح نیست و شاید کسانی که این صحبت ها را مطرح می کنند به دنبال اهداف خاصی باشند و شاید می خواهند بازخورد جامعه را تست کنند. ولی نباید غیر از آنچه که تصویب می شود و قطعی است را در افکار عمومی مطرح کنیم. مشغول کردن افکار عمومی با این حدس و گمان ها کار درستی نیست.

در مورد حذف لاریجانی هیچ بحثی نشده است

وی در مورد حذف آقای آقای لاریجانی در لیست اصولگرایان گفت: در مورد هیچ کسی هیچ بحثی نشده است.

سه گروه اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات

ترقی در خصوص اینکه به نظر شما آیا اصلاح طلبان به یک لیست واحد می رسند؟ اظهار داشت: اختلافی که در بین اصلاح طلبان وجود دارد این است که آنها سه گروه شده اند. یک گروه تحریمی خاموش را دنبال می کنند و عقیده دارند شرکت کردن در انتخابات فایده ای ندارد و ما شکست می خوریم. یک گروه عقیده دارند فقط باید اصلاح طلبان مطرح و مشخص را دعوت کنیم ولو اینکه این افراد رد صلاحیت شوند و ما لیست نداشته باشیم. گروه سوم به دنبال ائتلاف با اعتدال و… هستند تا نیروهای سفید خود را به شکلی وارد مجلس کنند و از عرصه سیاسی دور نمانند. این سه گروه مطرح هستند ولی نتیجه آرایش سیاسی نهایی این گروه مشخص نیست.

وی در مورد اینکه احتمال می دهید چند لیست برای اصلاح طلبان مطرح باشد گفت: بله قطعا.

با سردی انتخابات و کاهش مشارکت روبرو هستیم / نظرسنجی های رسمی از طرف صدا و سیما و جهاد دانشگاهی و… نشان دهنده افت محبوبیت شدید دولت و اصلاح طلبان است

ترقی در مورد آرایش سیاسی مجلس یازدهم، اینکه این دوره اصولگرایان بیشتر خواهند بود یا مستقلین و یا سایر طیف های جریانات سیاسی؟ تصریح کرد: برای تحلیل آرا مردم هنوز زود است. ما به دلیل عملکرد دولت و مشکلات اقتصادی مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه با سردی انتخابات و کاهش مشارکت روبرو هستیم. در مردم نسبت به تاثیرگذاریشان در انتخابات ناامیدی بوجود آمده است و انتخاباتی شدن فضای کشور نیاز به زمان دارد. ما در آن فضا می توانیم بگوییم گرایش مردم به چه چیزی است. در فضای فعلی مردم می دانند چه نمی خواهند و افت هویت دولت و اصلاح طلبان کاملا مشخص است و افتی تاسف آور و نگران کننده است. نظرسنجی های رسمی از طرف صدا و سیما و جهاد دانشگاهی و… مجموعا نشان دهنده افت محبوبیت شدیدی است که می گوید مردم چه نمی خواهند ولی اینکه چه می خواهند در حرکتهای تبلیغی انتخاباتی در چند ماه آینده خود را به خوبی نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403