سه هزار خانه ورزش روستایی کشور تجهیز می‌شود


سه هزار خانه ورزش روستایی کشور تجهیز می‌شود

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: تجهیز بیش از سه هزار خانه ورزش روستایی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

سید عبدالحمید احمدی روز شنبه در آئین افتتاح نخستین دوره جام ورزشی خوشه‌چین منطقه یک کشور به میزبانی استان البرز با بیان اینکه زمینه و شرایط یکسان را باید برای فعالیت ورزشی شهرنشینان و روستائیان فراهم کرد، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در تلاش است با توسعه و تهیه برنامه‌هایی نوین در ورزش روستایی بتواند شرایط را برای فعالیت بیشتر و حرفه‌ای تر ورزشکاران روستایی فراهم کند.

وی با بیان اینکه شعار ما برای توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش روستایی «پیش به سوی ایرانی فعال است» گفت: راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی نمونه‌ بارز از تلاش‌های وزارت ورزش وجوانان برای توسعه ورزش در این مناطق است که به همین تجهیز بیش از سه هزار خانه روستایی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری رقابت‌های جام خوشه‌چین اشاره کرد و افزود: بیش از یک و نیم میلیون نفر در سراسر کشور در اولین دوره جام خوشه چین با یکدیگر رقابت می کنند.

مراحل مقدماتی و استانی نخستین دوره جام ورزشی خوشه چین روستائیان کشور چندی پیش انجام شد و امروز نیز شاهد برگزاری مرحله منطقه‌ای این جشنواره روستایی هستیم که پس از مرحله منطقه‌ای، مرحله ملی جام خوشه چین در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

جام خوشه چین در هفت رشته ورزشی بومی محلی و رشته‌های مورد علاقه جوانان روستایی وعشایری برگزار می‌شود.

امیر غفرانی مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز در این آئین گفت: این رقابت ها در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در حال برگزاری است و نفرات برتر به رقابت‌های قهرمانی کشور راه می یابند.

رقابت‌های جام خوشه‌چین روستایی منطقه یک کشور از امروز شنبه به میزبانی شهرستان ساوجبلاغ استان البرزآغاز شد.

این دوره از رقابت‌ها به مدت چهار روز از هجدم تا بیستم آبان با شرکت ۴۵۰ ورزشکار در سالن ورزشی یک هزار و ۲۰۰ نفری شهر هشتگرد در حال برگزاری است.

ورزشکارانی از استان‌های سمنان، تهران، گلستان، مازندران، قم، قزوین و البرز در رقابت‌های جام خوشه‌چین منطقه یک کشور حضور دارند.

جام خوشه‌چین در قالب ۶ رشته فوتسال، طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ مهارتی، دوومیدانی و والیبال در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس