100 هکتار طرح توسعه جنگل در بانه اجرا شد


100 هکتار طرح توسعه جنگل در بانه اجرا شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه گفت: در راستای احیای جنگ ل ها و منابع طبیعی 100 هکتار طرح توسعه جنگل با گونه های چند منظوره در سامانه های عرفی روستای قلی آباد این شهرستان اجرا شد.

عثمان صالحزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در طرح احیای جنگل ها و مراتع از گونه های بومی استفاده شده است، اظهار داشت: برای احیای جنگل ها و مراتع شهرستان ازگونه های مانند بادام، سماق، بنه (پسته وحشی) و گلابی وحشی استفاده شد تا بهره برداران محلی از آنها حفاظت و بهره برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه باغات باعث ایجاد اشتغال و تولید بیشتر می شود، افزود: این طرح به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی اهمیت زیادی دارد و زمینه اشتغالزایی و تولید بیشتر را فراهم می کند.

صالحزاده با بیان اینکه در سال گذشته ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شد، اضافه کرد: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و به دستور مقام معظم رهبریتامین و به سازمان جنگل‌ها و مراتع اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی پشتوانه تولید است، یادآور شد: در جایی که جنگل و مرتع غنی وجود داشته باشد خاک غنی نیز هست بنابراین منابع طبیعی مهمترین پشتوانه آب و خاک بشمار می‌روند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از منابع طبیعی غیر تجدید شونده، هستند و یا زمان زیادی برای تجدید مجدد نیاز دارند باید تمام امکانات را در راستای حفظ و نگهداری آنها بکار گیریم و از نابودی و تخریب آنها جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان منابع طبیعی در راستای وظایف حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی فعالیت می کند و در این ارتباط کارهای حفاظتی و حمایتی در حال انجام است.

شهرستان بانه ۸۴ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از ۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی راجنگل بویژه جنگل های بلوط تشکیل می دهند، امسال ۱۵۵ هکتار از منابع طبیعی شهرستان بانه طعمه حریق شد.

یک هکتار جنگل ۶۸ تُن گرد و غبار را جذب و سالانه حدود ۳ تُن اکسیژن تولید و حدود ۲ هزار متر مکعب آب در خودش ذخیره می کند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی