مساجد اهل سنت در آذربایجان غربی به 2070 باب رسید


مساجد اهل سنت در آذربایجان غربی به 2070 باب رسید

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مساجد اهل سنت طی 40 سال گذشته در این استان در حدود 6 برابر شده است.

حجت الاسلام عسگر فعال آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۷۰ باب مسجد اهل سنت در آذربایجان‌غربی وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ۲۰۷۰ باب رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموعه ۶۰۰ طلبه در ۴۳ حجره و ۸ مدرسه علمیه اهل سنت استان به تحصیل مشغولند، تصریح کرد: شش مدرسه علمیه ویژه برادران و ۲ مدرسه ویژه خواهران در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه در ۲۲۰ مسجد اهل سنت کانون های فرهنگی هنری راه اندازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۵۰ عالم دینی اهل سنت در مساجد آذربایجان‌غربی فعال هستند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی، افزود: این دفاتر در شهرهای ماکو، سردشت، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد راه‌اندازی شده است و به امور اهل سنت می‌پردازد.

وی به اهمیت حفظ وحدت در کشور و لزوم برگزاری برنامه های پرشور بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت تاکید کرد و ضمن اشاره به برنامه‌های هفته وحدت در استان گفت: مولودی‌خوانی، ابتهال، برگزاری جشن و سرور در مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محافل انس با قرآن، شب شعر، همایش ائمه جمعه و جماعات، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی (ره)، تجلیل از روحانیان فعال در تقریب مذاهب اسلامی و نشست هم‌اندیشی وحدت امت اسلامی در مقابل گروه‌های تکفیری از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

حجت الاسلام فعال آذر،وجود دشمن را از موانع حفظ وحدت دانست و با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیز وحدت باید حفظ شود تصریح کرد: دشمنان از هر فرصتی برای تفرقه افکنی بین ملت ایران استفاده می‌کنند لذا ضروری است برای پیشرفت کشور وحدت رویه در بین اقوام حفظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت