بهره‌گیری از مصالح بومی و چرخش پول در خراسان جنوبی


بهره‌گیری از مصالح بومی و چرخش پول در خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: باید از مصالح بومی در پروژه‌های عمرانی بهره برده شود تا پول در استان استفاده شده و به چرخش درآید.

مجید پورعیسی، امروز 18 آبان، در بازدید استاندار خراسان جنوبی و مسئولان از مجتمع آموزشی حیات طیبه مهرشهر بیرجند بیان کرد: باید گردش مالی پول در استان خرج شود.

وی افزود: باید از مصالح بومی در پروژه‌ها بهره برده شود تا پول در استان استفاده شده و به چرخش درآید.

به گزارش ایسنا، حسن رضا بهروزی، معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی نیز گفت: پروژه از سال 90 شروع شده و با اعتبارات ملی جان گرفته و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بحث اعتباری پروژه‌ها ۱۶ میلیارد تومان است، افزود: مشکل اعتبار ملی نداریم و پیمانکار طبق برنامه زمانی در حال کار است؛ این ساختمان سه حیاط مرکزی داشته و پروژه ۳۴ کلاسه است و تا ۴۴ و یا حتی ۵۰ کلاس قابل استفاده خواهد بود.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیربنای این پروژه ۱۰ هزار و۲۰۰ متر در دو طبقه است، اظهار کرد: فضای جانبی زیاد دیده شده و سالن ورزشی و آمفی تئاتر داریم.

بهروزی با بیان اینکه محدودیت محوطه اجازه نخواهد داد دانش‌آموز زیادی داشته باشیم، افزود: از مصالح بومی، کاشی سرامیک و سنگ استان استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر پروژه مشکل مالی نداشته باشد اول مهر افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: تجیزات میکانیکی و برقی خریداری شده و بالغ بر ۷۵ نفر در پروژه مشغول هستند.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: زمان پروژه باید مدنظر باشد و لازم است مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل سرانه آموزشی در شمال شهر است که در این راستا باید پروژه سریعتر انجام شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

در ادامه استاندار خراسان جنوبی از مرکز شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند واقع در مهرشهر بیرجند بازدید کرد.

طاهره حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این بازدید از پلمب این پروژه خبر داد و گفت: با وجود نامه نگاری‌ها و دستور مسئولان هنوز تابلوی پلمب از اسکلت ساختمان برداشته نشده است.

وی درخواست تحصیص اعتبار داشت و یادآور شد: با برگزاری جلسات در دفتر معاونت عمرانی استانداری بسیاری از اشکالات برطرف شده اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

بهره‌گیری از مصالح بومی و چرخش پول در خراسان جنوبی

بهره‌گیری از مصالح بومی و چرخش پول در خراسان جنوبی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج