نامگذاری بلوار فردوس غرب به نام ناصر حجازی


نامگذاری بلوار فردوس غرب به نام ناصر حجازی

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران از تصویب نامگذاری بلوار فردوس غرب به نام ناصر حجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت نظری در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: مدتی قبل در نامه‌ای به کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران درخواست دادم که نام بلوار فردوس غرب به دلیل قرار گرفتن ساختمان باشگاه استقلال در این معبر به نام ناصر حجازی تغییر کند.
وی ادامه داد: هیچ مصوبه‌ای برای نامگذاری بلوار فردوس غرب وجود نداشت و این بلوار پس از نامگذاری بلوار فردوس، پیرو نام خیابان قبلی که در امتدادش قرار داشت، بلوار فردوس شناخته شد.
حجت نظری ادامه داد: با این مصوبه بلوار فردوس غرب به نام زنده یاد ناصر حجازی نامگذاری می‌شود و بلوار فردوس شرق نیز با همان نام بلوار فردوس که سال‌ها برای مردم شناخته شده است، باقی خواهد ماند.
عضو شورای شهر تهران افزود: در جلسه امروز شورا این این مسئله به رای گذاشته شد که از ۱۶ نفر حاضر ۱۱ نفر با آن موافقت کردند و بر این اساس بلوار فردوس غرب به نام ناصر حجازی تغییر نام خواهد یافت.
به گفته نظری، میدان و خیابان پیروزان نیز به دلیل قرارگیری باشگاه پرسپولیس در این محدوده به نام پرسپولیس نام‌گذاری خواهد شد.
رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران
نتایج بررسی حذف واژه شهید از تابلو‌های معابر اعلام شود
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بایستی نتایج بررسی حذف واژه شهید از تابلو‌های خیابان‌ها هرچه زودتر در شورا اعلام شود.
سید حسن رسولی امروز در صد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا در تذکری از ارائه نشدنِ گزارش کمیته حقیقت‌یاب درباره حذف واژه شهید از برخی تابلو‌های معابر تهران پس از گذشت یک ماه انتقاد کرد.
رسولی اظهار داشت: با توجه به اینکه پس از حذف واژه شهید واکنش‌های زیادی در سراسر کشور صورت گرفت، از دبیر کمیته حقیقت‌یاب و هئیت رئیسه شورا می‌خواهم که هرچه زودتر گزارش تحقیقات را ارائه دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کمیته حقیقت‌یاب باید بدون هیچ کم و کاستی، گزارش خود را ارائه دهد تا از حیثیت شورا دفاع شود و در این زمینه روشنگری صورت گیرد.

اعلام نتایج کمیته حقیقت‌یاب در آینده نزدیک
در این جلسه، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر رسولی گفت: گزارش کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حذف واژه شهید از برخی تابلو‌های خیابان‌های تهران به هیئت رئیسه تحویل داده شده است و به‌زودی اعلام خواهد شد.
فراهانی،رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران
لزوم اجرای دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع غیر نقد
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد، انتشار اطلاعات و گزارش اجرای آن در سامانه شفافیت واکنش نشان داد.
مجید فراهانی در صد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر در تذکری افزود: یکی از شیوه‌های تامین مالی پروژه ها، بازپرداخت دیون و استفاده از منابع غیر نقد و بکار بستن آن در مصارف است، بر همین اساس در پانزدهم آبان ۱۳۹۷ (یک سال پیش) با رای ۱۴ نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر تهران «دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد» به عنوان سند ملاک عمل شهرداری تهران به تصویب رسید.
وی افزود:، اما متاسفانه ظاهرا این دستورالعمل در اجراء با آنچه شورا به تصویب رسانده است متفاوت است! بر اساس این دستورالعمل، شهرداری طی بندی مکلف بوده است.
فراهانی با اشاره به تکلیف شهرداری تهران اظهار کرد: در بند ۱، بخش ششم گفته می‌شود سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، نسبت به انعقاد قرارداد کارگزاری با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز و شرکت‌های سرمایه گذاری دارای مجوز مورد تایید بورس و کمیسیون، با رعایت رقابت پذیری بین آن‌ها و از طریق فراخوان عمومی اقدام کند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: طبق بند ۲، در بخش ششم اظهار شده است که در زمان پیشنهاد جهت همکاری و انعقاد قرارداد کارگزاری نسبت به ارائه فهرست منابع نقد و غیر نقد (سرمایه اولیه) به معاونت مالی و اقتصاد شهرداری اقدام و مراتب بررسی میزان کارمزد به نسبت نوع منابع و فعالیت و شرایط، تا سقف کارمزد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران پس از تایید درکمیسیون، قابلیت انعقاد قرارداد را دارد. همچنین طبق بند ۹، بخش ششم باید فهرست املاک آماده واگذاری که در فرآیند تهاتر با ملک از طریق این دستورالعمل اجراء می‌گردد، توسط سازمان املاک و مستغلات در دسترس عموم قرار گرفته و مرتب بروز رسانی شود.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در بند ۱۳، بخش ششم آمده که شهرداری تهران موظف است گزارش عملکرد دستورالعمل مدیریت منابع و مصارف غیر نقد را هر شش ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند و از طریق انتشار اطلاعات در سامانه شفافیت گزارش را در دسترس شهروندان قرار دهد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود گذشت یک سال از تصویب این مصوبه نه تنها شورا گزارش عملکرد را در موعد مقرر دریافت نکرده است، بلکه شواهد و قرائن حکایت از اجرا نشدن دقیق بند‌های یاد شده دارد.
فراهانی گفت: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی مصوب شورا به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره لزوم «اجرای دقیق دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد، انتشار اطلاعات و گزارش اجرای آن در سامانه شفافیت» تذکر می‌دهم.
وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام آقای حناچی، شهردار تهران در اجرای دقیق دستورالعمل و ارائه هر چه سریع‌تر گزارش و انتشار آن در دسترس عموم شهروندان زمینه نظارت بر فعالیت کارگزاران غیر نقد شهرداری تهران بیش از پیش فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت