خروج دانشجویان داروسازی از ایران به صفر رسید


خروج دانشجویان داروسازی از ایران به صفر رسید

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران در حوزه بیوتک بهترین است، گفت: در حال حاضر خروج دانشجویان داروسازی از ایران به صفر رسیده است.

صراط:

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران در حوزه بیوتک بهترین است، گفت: در حال حاضر خروج دانشجویان داروسازی از ایران به صفر رسیده است.

به گزارش مهر سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات که امروز در مرکز همایش های این واحد برگزار شد، گفت: صد سال است که یاد داده اند نفت را بفروشیم و به جای آن جنس وارد کنیم که البته آن ور آبی ها هم همین را می خواهند؛ ما در این خصوص با یک فرهنگ مواجهیم که باید با آن مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه بیوتک بهترین است و یک اکوسیستم فوق العاده ای دارد، گفت: در ایران شرکت هایی داریم که سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در این حوزه خرج می کنند و همین روند باعث شده خروج بچه های داروسازی از ایران به صفر برسد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: مردم ما هنوز به جیب جوان فکر می کنند نه به مغز و تفکر و ایده هایشان. جامعه دانشگاهی در خط مقدم این مبارزه (مبارزه با اقتصاد نفتی) است‌. دانشگاه آزاد که گفته می شود، ۴۰ درصد بخش آموزش عالی را برعهده دارد، یکی از محورهای مهم برای این مبارزه است.

ستاری افزود: دانشگاه باید به این مدل(خلاقیت و و نوآوری دانشجویان) اعتماد و سرمایه گذاری بیشتری بر روی جوانان کند.

وی ادامه داد: حمایت دولت از دانشگاه های دولتی در دنیا بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد نیست و بیشتر کمک بر ایده و خلاقیت جوانان و دانشگاهیان حساب می کنند.

وی با بیان این مطلب که حرکت دانشگاه آزاد در دوره جدید قابل تقدیر است، گفت: دانشجو به جای اینکه دنبال اخذ مدرک باشد باید به دنبال خلاقیت و نوآوری برود؛ چرا که هیچ سرمایه ای بهتر از نوآوری نیست. نوآوری سرمایه ای است که هیچ انتهایی ندارد. همه ما باید به مبارزه با اقتصاد نفتی بپردازیم چرا که نفت ما را معتاد کرد و در حال حاضر باید هزینه این اعتیاد را بدهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)