مدارس قدیمی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند


مدارس قدیمی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند

مراغه - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: بیشتر مدارس قدیمی شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود در اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

محمد نجفی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه دو کلاسه خیرساز امام موسی کاظم(ع) در روستای دمیرچی بخش نظرکهریزی هشترود افزود: ۶ گروه ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش در حال ارزیابی درصدهای تخریبی هستند.
وی با بیان اینکه از ۲۴ هزار کلاس در استان فقط ۱۰ هزار کلاس مقاوم هستند و مابقی نیاز به تخریب یا مقاوم سازی دارند گفت: امسال مدارس خشتی و گلی در روستاهای استان برچیده شدند و سال آینده نیز مدارس کانکسی برچیده خواهند شد.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: از ۱۷۴ فضای آموزشی در دست ساخت در استان، ۶۰ مورد در مهر امسال تحویل داده شد و مابقی هم تا سال تحصیلی آینده تحویل داده خواهند شد.
نجفی خیرین را بازوی توانمند اداره کل آموزش و پرورش در احداث مدارس عنوان کرد و گفت: برای ساخت مدارس خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مالی کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی هم افزود: در سه ماهه تابستان ۹۸ با کمک ها و مشارکت های مردمی و خیرین، ۱۶ مدرسه لوله کشی گاز، ۲۷ مدرسه رنگ آمیزی، تعمیرات جزئی، لکه گیری، سیمان کاری و سفید کاری و در ۴ مدرسه محوطه سازی انجام شد.
اسفندیار حسن زاده بیان داشت: همچنین با کمک خیران نیک اندیش هزار و ۱۴۰ جفت کفش به دانش آموزان منطقه نظرکهریزی اهدا شد که با سازماندهی دقیق و تلاش همکاران به دست دانش آموزان منطقه رسیده است.
وی افزود: با اعتماد سازی می توان در جذب مشارکت های مردمی و خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، نقش بسزایی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه از ۱۰۳مدرسه بخش نظرکهریزی ۲۳ مدرسه در حال تخریب و نیاز اساسی به باز سازی و تعمیر داردافزود : ۱۵ مدرسه کانکسی و ۷ مدرسه در منطقه پیش ساخته است.
مدیر آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی گفت: حدود ۲۶مدرسه از بخاری نفتی استفاده می کنند که لوله کشی ۱۹ مدرسه انجام شده اما جریان گاز وصل نشده و برای برچیدن بخاری های نفتی به ۲۰ عدد هیتر برقی و ۱۰ عدد بخاری هرموتیک نیاز هست.

در این مراسم کلنگ مدرسه خیرساز دو کلاسه با همکاری و مشارکت اهالی و یکی از خیران در زمینی با مساحت ۱۲۰متر مربع به زمین زده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟