سالانه 240 تن محصولات گلخانه‌ای در اسلام‌آبادغرب برداشت می‌شود


سالانه 240 تن محصولات گلخانه‌ای در اسلام‌آبادغرب برداشت می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: به طور میانگین سالانه 240 تن محصولات گلخانه ای گوجه فرنگی و خیار در این شهرستان برداشت می‌شود.

کامران کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سه واحد گلخانه ای به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: این گلخانه ها زمینه اشتغال هشت نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامآبادغرب اظهار کرد: سه واحد گلخانه نیز در سطح ۶ هکتار از اراضی این شهرستان در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

کریمی همچنین از ساخت مجتمع گلخانه ای کوثر در حومه جنوبی شهرستان خبر داد و گفت: این گلخانه در سطح ۲۵ هکتار ساخته می شود که هزینه اجرایی شدن این طرح ۱۲۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک عامل در اختیار متقاضی قرار گرفته افزود: با اجرایی شدن این طرح ۲۵۰ فرصت شغلی جدید در اسلام آبادغرب فراهم خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب تصریح کرد: برای ساخت این مجتمع گلخانه ای تاکنون در سطح پنج هکتار چاله کنی و در ۱۷ هکتار نیز عملیات تسطیح انجام شده است.

وی توسعه کشت گلخانه ای را یکی از اولویت های این شهرستان عنوان کرد و افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش چشمگیر مصرف آب، اشتغالزایی و رونق تولید از جمله مزایای کشت های گلخانه ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد