نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند


نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه به تقویت نگاه مسئولانه در بین وکلا تأکید کرد و گفت: این کار رضایت جامعه و توسعه عدالت را تحقق می‌بخشد.

علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز در همایش ملی تبیین نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در دادرسی عادلانه، اظهار کرد: وکلا، بار مسئولیت زیادی را در جامعه به دوش می‌کشند و نباید به وکلا به عنوان شغل نگاه شود؛ چرا که وکالت یک شان و مسئولیت اجتماعی است.

وی پروانه وکلالت را سند مسئولیت‌ اجتماعی وکلا خواند و گفت: توجه به این مسئولیت و نقش وکلا در احقاق حقوق، دادرسی عادلانه را تحقق می‌بخشد و نقش این قشر را برجسته‌تر می‌سازد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه ابراز کرد: اگر چنین نگاهی به پروانه وکلالت داشته باشیم خود به خود ما نزدیک‌ترین همراهان و همیاران قاضی می‌شویم، حقوق افراد در جامعه احیا شود.

نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر مخاطبان ما از عملکردهای ما رضایت ندارند، تصریح کرد: البته نمی‌خواهیم مسیر کنونی را زیر سئوال ببریم اما ایجاد نگاه مسئولانه و اجتماعی در بین کارشناسان و وکلا، تقویت امید و اطمینان در مسیر عدالت را هموارتر می‌کند.

بهاری‌جهرمی با تأکید بر اینکه در کار دادرسی و دادگستری هیچ‌کس نمی‌تواند خود را در نتیجه کنار بکشد، بیان کرد: ما وکلا و کارشناسان نمی‌توانیم خود را کنار بکشیم و بگوییم که دستگاه قضایی باید پاسخ‌گو باشد، همه در نتیجه شریک هستند و اگر نتیجه کار خوب باشد، همه باید سربلند بگوییم که این کار نتیجه تلاش جمعی بوده و اگر هم نتیجه قابل دفاع نباشد همه باید بار مسئولیت آن را بپذیریم.

وی تأکید کرد: هر کسی باید تقویت نگاه مسئولانه را از خود آغاز کند و گام برداشتن در این مسیر قطعا رضایت مردم از کار و عملکرد مجموعه دادگستری، وکلا و کارشناسان را در جامعه ایجاد می‌کند.

نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها