کتاب خانه سیار شهید ابراهیم هادی کتاب خوان دارد اما کتاب کافی ندارد


کتاب خانه سیار شهید ابراهیم هادی کتاب خوان دارد اما کتاب کافی ندارد

سیما طهماسبی، گفت:کتاب خانه ما کتاب خوان دارد اما کتاب کافی و در زمینه های مختلف ندارد و همچنین به مکان مناسب و تجهیزات کتاب خانه ای نیاز دارد.

«سیما طهماسبی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از آنجایی که کانون فرهنگی هنری حبیبان حسین(ع) روستای بیژن آباد در رودبار جنوب، تا قبل از سال جاری کتاب خانه نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم با همکاری اعضای این کانون فرهنگی هنری کتاب خانه سیاری به نام شهید ابراهیم هادی را راه اندازی کنیم.
کتابدار کتاب خانه سیار شهید ابراهیم هادی، افزود: این کتاب خانه در ۵۵ جلد کتاب، ۱۰ کیف و یک دفتر امانت خلاصه می شود که این دفتر را خودم خط کشی کردم و با مشورت دوستان، اسم آن را دفتر خدمت گذاشتیم و نیز با ابتکار و همکاری بچه ها برای کتاب خانه تابلویی از جنس پارچه که با سوزن دوزی اسم کتاب خانه روی آن دوخته شده، درست کردیم.
وی، عنوان داشت: کتاب خانه سیار شهید ابراهیم هادی۲۰ عضو دارد که ۱۳ نفر آنها به شکل ثابت کتاب امانت می گیرند.
طهماسبی، اظهار داشت: کتاب های موجود در این کتاب خانه به واسطه خَیرین در اختیار ما قرار داده شده اند.
کتابدار کتاب خانه سیار شهید ابراهیم هادی، ابراز داشت: این کتاب خانه توسط ۱۰ نفر با ۱۰ کیف و کتاب های متفاوت اداره می شود و هر ۶ ماه یکبار کیف ها را با یکدیگر تبادل می کنیم تا اعضا کتاب خانه بتوانند با مطالعه کلیه کتاب ها از مطالب مفید آنها بهره مند شوند.
وی، اضافه کرد: در تابستانی که گذشت روزهای چهارشنبه و از ابتدای پائیز روزهای جمعه را به امانت کتاب ها اختصاص داده ایم.
طهماسبی، بیان داشت: هدف از راه اندازی این کتاب خانه، ترویج فرهنگ کتاب خوانی بین بچه های قشر ضعیف جامعه است زیرا بسیاری از بچه ها کتاب خوان هستند اما قدرت خرید کتاب ندارند.
کتابدار کتاب خانه شهید ابراهیم هادی، ادامه داد: این روزها برخی از بچه ها که وضع مالی خوبی دارند با گوشی و تبلت مشغول بازیهای اینترنتی هستند و در این بین بچه های کم بضاعت حتی توان تهیه یک کتاب را ندارند بنابراین با راه اندازی این کتاب خانه سعی کردیم به بچه های محروم کمک کنیم تا بتوانند به راحتی به کتاب دسترسی پیدا کنند.
وی، ابراز داشت: یکی از مزیت های راه اندازی این کتاب خانه علاوه بر کمک به فراهم شدن زمینه مطالعه بچه های بی بضاعت موجب شده تعدادی از بچه هایی که مشغول بازی های اینترنتی بودند گوشی و تبلت را رها کرده و جذب کتاب شوند و با یکدیگر در خصوص کتاب هایی که خوانده اند، گفت و گو کنند.
طهماسبی، اظهار داشت: به منظور برگزاری مسابقه کتاب خوانی، کتاب های فریاد مهتاب و پابرهنه در وادی مقدس را اعلام کردیم اما متاسفانه استقبال کم بود زیرا تعداد زیادی از بچه ها به دلیل نداشتن بضاعت مالی نتوانستند کتاب پا برهنه در وادی مقدس را تهیه کنند بنابراین در مسابقه کتاب خوانی فریاد مهتاب که هزینه کمتری داشت شرکت کردند.
کتابدار کتاب خانه شهید ابراهیم هادی، عنوان داشت: کتاب خانه ما کتاب خوان دارد اما کتاب کافی و در زمینه های مختلف مختلف ندارد و همچنین به مکان مناسب و تجهیزات کتاب خانه ای نیاز دارد بنابراین از مسئولین و خیرین تقاضا داریم در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین قشر محروم این منطقه، ما را یاری کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا