به گزارش افکارنیوز،

اعضای جامعه مسلمانان در فرانسه یکشنبه در اعتراض به موج اسلام هراسی در این کشور ساعت 12 بعد از ظهر به وقت محلی در «پاریس» پایتخت فرانسه راهپیمایی می‌کنند.

اخبار بین الملل- به گزارش «خبرگزاری فرانسه» گروه موسوم به «مبارزه علیه اسلام هراسی» در فرانسه و سایر فعالان خواستار این شده‌اند که اعتراض‌ها علیه موج نفرت از مسلمانان در فرانسه شدت یابد. این راهپیمایی در پاسخ به افزایش تبعیض علیه مسلمانان در فرانسه با شعار «متوقف کردن اسلام هراسی» برگزار خواهد شد.

تظاهرات ابتکاری در اعتراض به اسلام هراسی در تاریخ یکم نوامبر (آبان) پس از حمله به مسجدی در «باجون» در جنوب غربی فرانسه توسط یک فعال جناح راست آغاز شد. این حمله منجر به دو مصدومیت جدی شد. طبق گزارش‌ها، فرد مهاجم چندین تیر به سوی مسجد شلیک کرد و یک خودرو نیز در این تیراندازی آتش گرفت.پلیس در پیام توئیتری اعلام کرد که فرد مهاجم دستگیر شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجم مردی حدود 60 ساله بوده که مجهز به سلاح بوده و ساعت 3:15 بعدازظهر به وقت محلی این حمله را انجام داد. فرد مهاجم همچنین تلاش داشت تا یک وسیله آتش‌زا را نیز به داخل مسجد پرتاب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بررسی جدید موسسه افکار سنجی عمومی فرانسه (IFOP) نشان می‌دهد که 42 درصد از مسلمانان در فرانسه حداقل یک بار در زندگی خود تبعیض مذهبی را تجربه کرده‌اند.در بخشی از این بررسی آمده است که 60٪ خانم ها با روسری در معرض تبعیض و 37٪ نیز قربانی آزار و اذیت کلامی و توهین قرار گرفته اند.

این در حالی است که «ژولین اودول» عضو مجمع ملی فرانسه، رهبر حزب سیاسی راستگرا در این کشور 11 اکتبر (مهر) از یک زن مسلمان خواست که هنگام همراهی پسرش در مسیر مدرسه، کشف حجاب کند.

در فرانسه بیش از 10 میلیون مسلمان وجود دارد که بیش از 6میلیون نفر از آن‌ها الجزایری تبار، بیش از 5.3 میلیون نفر مغربی‌تبار، 800 هزار نفر ترک تبار و 800 هزار نفر نیز تونسی تبار هستند.

اسلام از نظر تاریخ حضور در فرانسه سومین دینی است که پا گرفته است.