روحیه مردم اردکان قناعت و سخت کوشی است


روحیه مردم اردکان قناعت و سخت کوشی است

یزد - ایرنا - رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: مردم اردکان در عین قناعت کارهای بسیار بزرگ و دشواری را انجام می‌دهند و در آبادانی و توسعه شهر و استان خود تلاش دارند، به نظر می‌رسد باید از همه تلاشگران عرصه اقتصاد شهرستان به خاطر وجود روحیه کار و تلاش قدردانی کرد.

جمشید انصاری یکشنبه شب در نشست شورای اداری اردکان افزود: به برکت سفر رئیس جمهوری و حضور کاروان تدبیر و امید به استان این توفیق دست داد که در خدمت مردم خوب تلاشگر این شهرستان باشم .

وی اضافه کرد: در شهرستانی حضور دارم که زادگاه آیت الله روح خاتمی (ره) به عنوان روحانی روشن بین، عالی قدر، عارف و همین طور زادگاه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی است .

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در دوران بالندگی مدیریتی عصر اصلاحات و ریاست جمهوری این عزیز سرافراز شروع کردیم، اگر چیزی اندوختیم و آموخته‌ایم و بعد توانستتیم در خدمت به مردم به کار گیریم از سال‌های قبل ارادت و توفیق همکاری در محضر وی داشته‌ایم.

رئیس سازمان اموراداری و استخدامی یادآور شد: نماینده فهیم و پرتلاش و پیگیر اردکان در پنج دوره نمایندگی منشأ آثار و اقدامات ارزشمندی در شهرستان بودند.

انصاری تصریح کرد: تاکنون اردکان در بخش صنعت گام‌های بسیار بزرگی را برداشت به ویژه در صنایع معدنی که ماده اصلی آن در منطقه موجود است و برنامه ریزی‌های خوبی در این مورد انجام شده است.

رئیس سازمان اموراداری و استخدامی گفت: برای مثال طرح بزرگ آبرسانی از دریای عمان به استان یزد که کار بسیار بزرگی است می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها منشأ آثار خوبی برای منطقه باشد.

انصاری اظهارداشت: این توسعه در بخش صنعت پیامدهایی هم دارد از جمله ورود گسترده مهاجران و اشتغال آنها در واحدهای تولیدی است طبعاً چند گانگی فرهنگی را در منطقه شاهد هستیم.

وی گفت: شاخص‌ بیکاری شهرستان ۱۰ درصد است ، این امر نشان می‌دهد برای نیروهای تحصیل کرده در اشتغال مشکلات قابل توجهی وجود دارد چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی توان جذب نیروهای تحصیل کرده را ندارند .

انصاری تاکید کرد: نیازمند توسعه بخش خدمات دانش بنیان در این شهر هستیم ،زمینه هم در این شهر وجود دارد، حتماً باید دولت در این زمینه ورود کند و بخش خصوصی نیز سرمایه گذاری کند تا بخشی از نیروهای شهرستان امکان اشتغال مناسب‌تری را ایجاد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده خواسته‌ها و نیازهای شهرستان از سوی مسئولان استان پیگیری و در دستور کار است یادآور شد:‌ وظیفه خودم می دانم که مسائل و مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد پیگیری تا بتوانیم آثار و برکاتی این سفر را بعد از چند ماه در منطقه و شهرستان شاهد باشیم.

انصاری افزود:‌ دولت در شرایط دشواری قرار دارد، توفیقاتی را در مهار شاخص‌های کاهنده اقتصادی پیدا کرد، امروزه شاهد کنترل نرخ ارز و جلوگیری از افزایش آن هستیم ، امیدواریم شاهد کاهش مجدد آن نیز باشیم.

وی با قدردانی از مدیران و کارکنان تلاشگر ادامه داد: آنچه در حوزه اقتصادی شهر اتفاق افتاده غیر از برنامه ریزی‌های دولت و پیگیری‌ نمایندگان مجلس عمدتاً حاصل همت و تلاش مردم شهرستان است باید از وجود این روحیه شکر کرد.

وط اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با برآورده کردن بخشی از نیازها درخواست‌هایی که وجود دارد شتاب بیشتری به توسعه شهرستان اردکان بدهد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

همزمان با سفر یک روزه رئیس جمهوری به یزد ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان بهره برداری شد و برای اجرای این پروژه‌ها ، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل بودجه دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی است.

بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس از مهمترین این طرح‌هاست.

در دومین سفر استانی اعضای هیات دولت به یزد ۱۴ معاون و وزیر رییس جمهوری را همراهی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت