تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)


مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – بسترن یکی از برندهای خودرویی چینی است که در بازار ایران نیز تعدادی از محصولات آن حضور داشته اند. این شرکت در واقع زیرمجموعه ای از گروه فاو محسوب می شود که اخیرا نام خود را به بستیون تغییر داده است. از محصولات بسترن در بازار ایران باید به مدل های زیر اشاره کنیم: بی30 بی50 اف یکی از جدیدترین محصولاتی که پس از...

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – بسترن یکی از برندهای خودرویی چینی است که در بازار ایران نیز تعدادی از محصولات آن حضور داشته اند. این شرکت در واقع زیرمجموعه ای از گروه فاو محسوب می شود که اخیرا نام خود را به بستیون تغییر داده است.

از محصولات بسترن در بازار ایران باید به مدل های زیر اشاره کنیم:

بی30

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

بی50 اف

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

یکی از جدیدترین محصولاتی که پس از تغییر برند توسط بسترن سابق یا بستیون جدید ارائه شده؛ شاسی بلندی با نام تی99 است که باتوجه به جذابیت های طراحی در مطلب امروز نگاه دقیق تری بدان خواهیم داشت.

طراحی

تی99 بدون توجه به برند و اصالت طراحی یک خودروی بسیار زیبا است و احتمالا شما هم با این تعریف مخالفتی نخواهید داشت زیرا در مجموع ارتباط مثبتی را با مخاطب در نگاه اول برقرار می کند.

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

اما اگر مخاطب حرفه ای دنیای خودرو باشید یا اخبار این حوزه را دنبال کنید، با مشاهده تی99 بلافاصله لینکلن نویگیتور و ایویتر را به خاطر می آورید! این محصول از نمای جلو یا دماغه کاملا از الگوی نویگیتور استفاده کرده و در طراحی عقب نیز سراغ ایویتر رفته است.

لینکلن نویگیتور

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

لینکلن ایویتر

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

در نمای جلو از همان ابتدا مخاطب درگیر گریل(جلوپنجره) بزرگ و توسعه یافته در عرض می شود. بافت این قسمت حالتی شبیه بارش باران البته از نوع کرومی آن دارد. دماغه مکعبی شکل تی99 با نوارهای الی ایی دیی بزرگ در طرفین بامپر(سپر) کامل شده و ظاهر جالبی دارد.

#gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

چراغ های جلو برشی باریک و تیز دارند که عامل ایجاد ظاهری جدی و تهاجمی برای این کراس اوور بوده است. درپوش موتور تقریبا فاقد شیب به سمت دماغه است و با برشی دایره ای از فندرها(گلگیر) جدا می شود که این حالت نیز در ایجاد ظاهر چهارگوش برای نمای جلوی خودرو اثری جدی داشته است.

تی99 در نمای جانبی هم زیبایی های خود را به نمایش می گذارد. شیب ملایم و زیبایی که سقف دارد با الگوی شیشه های کناری ترکیبی فوق العاده را ایجاد کرده است. این خودرو خط شانه ای بسیار قوی دارد که شروع آن را باید از گوشه کناری چراغ های جلو در نظر بگیریم که تا نقطه ای مشابه در چراغ های عقب ادامه دارد. عناطر کرومی هم در این بخش حضوری فعال دارند که در تصاویر مشاهده می کنید.

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

بستیون برای این محصول از رینگ های استاندارد 20 اینچی استفاده کرده که این را باید یک اتفاق خوب در سرزمین چین بدانیم! زیرا تقریبا تمامی خودروهای چینی مشکل کوچک بودن رینگ به نسبت اندازه شاسی را دارند! اما اینجا رینگ 20 اینچی برای مدل پایه نیز ارائه می شود. رینگ ها جزئیات جالبی نیز دارند و 10 پره داخلی آن به شکل خلاقانه ای کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

در نمای عقب با یک منظره اشرافی سر و کار داریم! چراغ های یکپارچه که تمام عرض خودرو کشیده شده و دو چراغ مکمل افقی در طرفین بامپر(سپر) و البته کمی پایین تر خروجی های دوقلوی اگزوز که حالت توکار دارند، زیبایی خاصی را در سبک خودروهای لوکس ایجاد کرده اند.

تی99 برابر با 4800 میلیمتر طول، 1915 میلیمتر عرض و 1685 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین محورها نیز برابر با 2870 میلیمتر است.

کابین و امکانات هوشمند

در طراحی فضای داخل کابین تی99 دقت بالایی لحاظ شده است. اینجا بیشتر قسمت ها بافت نرم و باکیفیت دارند. سه نمایشگر بزرگ در کنسول مشاهده می شود. یک نمایشگر 8 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر 12.3 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی و یک نمایشگر 12.3 اینچی دیگر که به منظور حذف کامل کلیدهای کنترلی سیستم تهویه در قسمت پایینی کنسول جلو قرار گرفته است.

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

#gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

همچنین در قسمت بالای کنسول یک پروژکتور(هرم) سه بعدی هولوگرافیک مشاهده می شود که به عنوان نمایه ای از آینده نگر بودن کابین این خودرو نصب شده است. این هرم دی-لایف نام دارد و در واقع یک دستیار مجازی است که با کنترل صوتی مدیریت شده و می تواند برای تغییرات در تنظیمات سیستم تهویه و یا یافتن آهنگ مورد علاقه در آلبوم موسیقی مورد استفاده قرار گیرد.

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

از امکانات تی99 می توان به: روکش چرمی صندلی ها، فرمان با قابلیت تنظیم در 4 حالت، صندلی راننده با تنظیم الکتریکی 6 جهته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی 4 جهته، گرمایش صندلی ردیف جلو، سیستم تهویه هوشمند، تهویه صندلی های ردیف جلو در حالت آپشن، تنظیم الکتریکی 4 جهته صندلی سرنشین جلو در حالت آپشن، آینه های برقی، سانروف پانورامیک، نورپردازی هوشمند و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز باید به ایربگ کناری، دوربین محیطی 360 درجه، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، سیستم کنترل کشش، سیستم پایداری الکترونیکی، پارک خودکار، هشدار خروج از خط و دستیار رانندگی در خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو و عقب، و … اشاره کرد.

گفتنی است برخی از امکانات نامبرده فقط در حالت آپشن ارائه می شوند و تنها گرانترین تریم میزبان تمامی موارد است.

پیشرانه

تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

در تی99 از موتور 2 لیتری توربوشارژ تولید فاو با خروجی 224 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه فعلا تنها با یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته برند شنگروی که حاصل همکاری با کمپانی ریکاردو است، ارائه می شود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی سازنده خودرو، در آینده نزدیک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک آیسین نیز به گزینه ها برای تی99 اضافه می شود.

برچسب قیمت تی99 در مدل پایه از 21322 دلار آغاز و در بالاترین آپشن به 27012 دلار می رسد البته این قیمت مربوط به بازار چین است و قیمت صادراتی این محصول قطعا بالاتر از این مبالغ مورد اشاره تمام خواهد شد.

منبع: عصرایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر