قتل و شکنجه روزنامه نگاران در بحرین بدون مجازات عاملان جنایت


قتل و شکنجه روزنامه نگاران در بحرین بدون مجازات عاملان جنایت

سازمان دمکراسی و حقوق بشر «سلام» تاکید کرد: نیروهای آل خلیفه به قتل و شکنجه روزنامه نگاران در بحرین اقدام می کند و هیچ مجازاتی در انتظار جنایت های آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان دمکراسی و حقوق بشر «سلام» در صفحه توئیتر خود به مناسبت «روز بین‌المللی برای پایان دادن به مصونیت جنایات مرتکب شده علیه روزنامه نگاران» اعلام کرد: نیروهای امنیتی بحرین از جمله دستگاه امنیت ملی از مصونیت برخوردارند، به همین دلیل مرتکب قتل و شکنجه زندانیان می شوند.

این سازمان تاکید کرد: نیروهای آل خلیفه به شکنجه روزنامه نگاران و فعالان حقوقی و اجتماعی اقدام کردند؛ آنها می دانند که برای این شکنجه ها و قتل ها پاسخگو نخواهند بود و مجازات نمی شوند.

این سازمان در توئیت دیگری،یک فیلم ویدیویی از «خلیفه سلمان آل خلیفه» نخست وزیر بحرین هنگام دیدار با «مبارک بن حویل» افسر بحرینی در منزلش در سال 2013 میلادی منتشر و اعلام کرد: این افسر متهم به شکنجه پزشکان و شکنجه «محمد سلمان» عضو سازمان دمکراسی و حقوق بشر «سلام» است. این افسر به محمد سلمان گفته بود که «قانون برای شما اجرا نمی شود.»

این سازمان در توئیتر خود اعلام کرد: ترور«عبدالکریم فخراوی» روزنامه نگار و موسس روزنامه الوسط با شکنجه انجام شد، به طوری که وی در یکی از اتاق های شکنجه دستگاه امنیت ملی در تاریخ 12 آوریل 2011 میلادی زیر شکنجه های شدید و وحشیانه عناصر آل خلیفه جان باخت.

سازمان سلام اعلام کرد: تصاویر گرفته شده از پیکر فخراوی، آثار شکنجه وحشیانه بر بدن وی را نشان می دهد.

این سازمان همچنین تاکید کرد: دستگاه امنیتی بحرین، به شکنجه شدید «زکریا العشیری» روزنامه نگار بحرینی اقدام کرد ، به طوری که وی نیز زیر این شکنجه های وحشیانه جان باخت. همچنین «احمد اسماعیل» روزنامه نگار نیز هنگام پوشش خبری اعتراض های مردمی در بحرین با گلوله نیروهای آل خلیفه کشته شد.

مقامات آل خلیفه برای جلوگیری از انعکاس اخبار اعتراض های مردمی به بازداشت خودسرانه و قتل روزنامه نگاران و عکاسان و اصحاب مطبوعات اقدام می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403