آموزش ساخت انگشتر


دوستان عزیزم سلام!!! دوباره همراه شما شدیم با آموزش ساخت انگشتر با مفتول. این انگشتر بسیار ساده و در عین حال زیبا است. مثل همیشه اول وسیل مورد نیاز برای این جلسه را مرور می کنیم: مفتول 0/8 میلیمتری سیم چین دم باریک حلقه ساز حالا پیش به سوی ساخت یک انگشتر جذاب!!! قدم اول: حدود 50 سانتیمتر از مفتول خود را جدا می کنیم....

دوستان عزیزم سلام!!! آموزش ساخت انگشتر

دوباره همراه شما شدیم با آموزش ساخت انگشتر با مفتول. این انگشتر بسیار ساده و در عین حال زیبا است. مثل همیشه اول وسیل مورد نیاز برای این جلسه را مرور می کنیم:

مفتول ۰/۸ میلیمتری

سیم چین

دم باریک

حلقه ساز

حالا پیش به سوی ساخت یک انگشتر جذاب!!!

قدم اول: حدود ۵۰ سانتیمتر از مفتول خود را جدا می کنیم . سپس اندازه دلخواه خود برای حلقه را روی حلقه ساز مشخص می کنیم و مفتول را دور آن می پیچیم و با یک بار چرخش کامل (۳۶۰ درجه) دو سر مفتول دور هم آن را در جای خود محکم می کنیم.

قدم دوم : هر سر سیم را دوباره دور حلقه ساز می پیچیم و هر سیم را از زیر خودش رد می کینم. یادتان باشد در حین کار مرتباً روی مفتول را که فرم صاف خود را از دست داده است با انبر دست یا دم باریک که سر آن ها را پوشانده ایم (در جلسه دوم آموزش آن داده شده است) یا با یک پارچه پشمی محکم می کشیم تا دوباره صاف شود. این کار نمای زیباتری به کار ما می دهد. سپس دو سر سیم را به دور گره ای که روی کار ایجاد شده ۱۸۰ درجه می چرخانیم.

قدم سوم: مثل قدم دوم دو سیم را به دور حلقه ساز پیچانده و این بار از زیر دو سیم مقابل آن رد می کنیم. دوباره سیم ها را صاف می کنیم.

قدم چهارم: دوباره دو سیم را به دور گره ۱۸۰ درجه می چرخانیم و ادامه آن را به دور حلقه ساز می پیچیم.

قدم پنجم: حالا نوبت پشت کار است . دو سیم را که در پشت به هم رسیده اند در یک نقطه و راستا با دم باریک ۹۰ درجه خم می کنیم و انگشتر را از حلقه ساز در می آوریم. سپس ادامه سیم ها را به دور حلقه های ایجاد شده در جهات عکس هم دو دور می پیچیم مانند بست. این بست ها را مرتب با دم باریک در جای خود محکم کنید.به این صورت حلقه ما ثابت می شوند. سپس اضافی سیم ها را از داخل حلقه با سیم چین قطع می کنیم. یادتا باشد انتهای سیم ها را با دم باریک خوب فشار دهید تا تیزی نوک آن دست شما را موقع پوشیدن حلقه آزار ندهد.

قدم ششم: انگشتر را دوباره رو حلقه ساز قرار داده و با دم باریک حلقه های آن را به هم نزدیک می کنیم تا شکل بهتری به خود بگیرد. با این کار فرم انگشتر مرتب می شود. سپس انگشتر را دوباره از حلقه ساز در می آوریم و گره وسط را با دم باریک فشار می دهیم تا صاف شده و شکل بهتری پیدا کند.

به این صورت کار انگشتر زیبای مفتولی ما به پایان می رسد. امیدوارم شما هم از ساخت آن لذت برده باشید. به یاد داشته باشید ما منتظر دیدن نمونه کارهای زیباتون هستیم. اگر سؤالی داشتید می توانید در گروه تلگرام رفع اشکال کلاس آمورش ساخت زیورآلات مفتولی با ما در میان بگذارید.

اگر تا اینجای آموزش ما را دوست داستید با ما همراه باشید تا جلسه بعدی آموزش … آموزش ساخت انگشترآموزش ساخت انگشترآموزش ساخت انگشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام