جایزه ملی حسین جلال پور در گناوه برگزار می‌شود


جایزه ملی حسین جلال پور در گناوه برگزار می‌شود

گناوه- ایرنا- نخستین دوره جایزه ادبی ملی زنده‌یاد حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) دی‌ماه امسال در بندر گناوه برگزار می‌شود.

دبیر نخستین دوره جایزه ملی غزل زنده‌یاد حسین جلال‌پور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این جایزه در سه بخش شامل غزل‌های ارسالی، مجموعه غزل چاپ شده و پژوهش و مقاله است که دکتر سیدضیاء موحد داوری پخش پژوهش این رویداد را به همراه ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر و عاطفه طیه برعهده خواهد داشت.

حسن فرهادی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد ادبی تا ۱۶ آذرماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جایزه در بندرگناوه ارسال کنند.

وی یادآورشد: داوری آثار ۱۷ آذر تا ۵ دی‌ماه ۹۸ انجام و اسامی پذیرفته‌شدگان ۶ دی‌ در آیینی معرفی خواهدشد.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر در گذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...