مالیات بر ارزش افزوده مانع تولید در صنعت طلا و جواهر


مالیات بر ارزش افزوده مانع تولید در صنعت طلا و جواهر

مالیات بر ارزش افزوده مانع تولید در صنعت طلا و جواهر
خبرگزاری آریا - رئیس اتحادیه طلا و جواهرگفت: درکشورما سرمایه گذار کافی برای ورود به صنعت تولید طلا و جواهر وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مالیات بر ارزش افزوده مانع تولید در صنعت طلا و جواهربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،رئیس اتحادیه طلا و جواهر و فروشندگان سکه در نشست خبری گفت: امروز موضوع مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکل‌های اصلی تولید مصنوعات طلا و جواهر درکشور شده است.
ابراهیم محمدولی افزود: صنعت طلا چند سالی است که دچار بحران شده و انواع ماده، تصبره و مالیات بر ارزش افزوده مانع تولید و باعث رکود در این بازار شده است.
وی گفت: در باره مالیات بر ارزش افزوده رایزنی‌های زیادی با مجلس شورای اسلامی و دولت شده است و با توجه به اینکه خود نمایندگان مجلس اشراف کامل اطلاعاتی از موضوع و مشکلات مالیات بر ارزش افزوده در بازار‌های مختلف دارند تا این لحظه هیچ اقدامی برای حل و فصل آن صورت نگرفته است.
محمدولی افزود: درکشورما سرمایه گذار کافی برای ورود به صنعت تولید طلا و جواهر وجود دارد، اما به خاطر بروکراسی‌های زیاد اداری رغبتی برای ورود به این بازار نشان نمی‌دهند.
وی گفت: آن دسته از تولید کنندگانی که توانایی رقابت با بازار‌های خارجی و صادرات را دارند به دلیل مشکلات زیادی که درگمرک فرودگاه‌های وجود دارد ادامه تولید و صادرات در این بازار را متوقف کرده اند.
در ادامه این نشست خبری نایب رئیس اول این اتحادیه گفت: با توجه به اینکه از سال آینده قرار است بودجه نفت متوقف شود ما قول می‌دهیم که صنعت طلا و جواهر می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای بودجه کشور و ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد.
مسعود یزدانی افزود: ایران جز 5کشوری است که می‌تواند طلا و جواهر تولید کند و ما به راحتی می‌توانیم در بازار‌های خارجی نفوذ خوبی داشته باشیم.
یزدانی گفت: اتحادیه طلا و جواهر با تاسیس یک دانشگاه علمی و کاربردی درنظر دارد تا اموزش‌های لازم را به علاقمندان آموزش بدهد.
وی افزود : ورود به این دانشگاه برای عموم مردم آزاد است.
یزدانی گفت : برای خرید سکه حتما باید از واحد‌هایی خرید شود که پروانه کسب دارند و نشان سکه و وکیوم آن باید به نام تابلوی همان مغازه باشد.
-->

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !