گذر عطارد از مقابل خورشید را امروز 20 آبان 98 تماشا کنید


گذر عطارد از مقابل خورشید را امروز 20 آبان 98 تماشا کنید

امروز فرصت تماشای گذر عطارد از مقابل خورشید را داریم. این سیاره مستقیما بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد؛ رویدادی که تا سیزده سال دیگر تکرار نخواهد شد. گذر عطارد از مقابل خورشید در ساعت 15:05 به وقت ایران آغاز می‌شود و حدود پنج ساعت و نیم به طول می‌انجامد. در هنگام این رویداد، عطارد... نوشته گذر عطارد از مقابل خورشید را امروز 20 آبان 98 تماشا...

امروز فرصت تماشای گذر عطارد از مقابل خورشید را داریم. این سیاره مستقیما بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد؛ رویدادی که تا سیزده سال دیگر تکرار نخواهد شد.

گذر عطارد از مقابل خورشید در ساعت 15:05 به وقت ایران آغاز می‌شود و حدود پنج ساعت و نیم به طول می‌انجامد. در هنگام این رویداد، عطارد به صورت یک لکه تیره کوچک در قرص خورشید دیده خواهد شد. ساکنان آمریکای جنوبی و شرق آمریکای شمالی بهترین موقعیت را برای رصد این پدیده خواهند داشت.

در غرب آمریکای شمالی، آفریقا، اروپا و غرب آسیا نیز امکان رویت وجود دارد. علاقه‌مندانی که این فرصت را از دست بدهند، باید تا سال 2032 برای وقوع مجدد آن منتظر بمانند. ناگفته نماند آخرین گذر خورشیدی عطارد به بهار سال 2016 بازمی‌گردد که تصاویر زیبایی از آن به ثبت رسید.

گذر عطارد از مقابل خورشید را امروز 20 آبان 98 تماشا کنیدگذر عطارد از مقابل خورشید را امروز 20 آبان 98 تماشا کنید

البته توجه داشته باشید که نگاه مستقیم به خورشید، بسیار خطرناک است و بدون تجهیزات ویژه، قادر به رصد کردن این رویداد نیستید. برای این کار، به یک تلسکوپ یا بینوکولار نیاز دارید که مجهز به فیلتر خورشیدی باشند. به علت کوچک بودن عطارد، حتی عینک‌های مخصوص کسوف نیز با چشم غیرمسلح به کارتان نخواهند آمد.

اگر امکان مشاهده فیزیکی برای‌تان وجود ندارد، وب‌سایت Solar Dynamics Observatory ناسا هم این رویداد را پوشش می‌دهد و تصاویر مربوط به آن را آپلود می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها