همسریاب اینترنتی در قروه با قرار وثیقه روانه زندان شد


همسریاب اینترنتی در قروه با قرار وثیقه روانه زندان شد

سنندج - ایرنا - رئیس پلیس فتا قروه از شناسایی و دستگیری عامل گرداننده کانال تلگرامی همسر یابی در شبکه اجتماعی تلگرام با 20 هزار عضو خبر داد و گفت: متهم با صدور قرار وثیقه 600 میلیون ریالی روانه زندان شد.

سرگرد فروزانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در پی رصد کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، کانالی که با ‌عنوان همسریابی اقدام به فعالیت و کلاه‌برداری از مردم می‌کرد، شناسایی شد.

وی افزود: در ادامه روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که گرداننده کانال مذکور برای انجام فعالیت خود اقدام به اخذ مبالغی از اعضا می‌کرد که با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری در سریع‌ترین زمان ممکن ادمین کانال که پسری جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرگرد فروزانی اضافه کرد: در بررسی منزل متهم دستگیرشده تعداد چند دستگاه گوشی هوشمند، ۲ دستگاه کیس رایانه و تعداد ۱۲ عدد کارت‌بانکی که جهت دریافت مبالغ از آن‌ها استفاده‌شده بود کشف شد.

رئیس پلیس فتا قروه یادآور شد: در بازجویی‌های اولیه متهم دستگیرشده لب به اعتراف گشوده و اعلام کرد مدیر کانال مذکور بوده و تصاویر را از روی پروفایل در گروه‌های تلگرامی یا ارسالی توسط اعضا جمع‌آوری کرده و پول‌های که از طریق کانال به دست می‌آورده را به کارت‌های بانکی که به اسم بردارش بوده واریز می کرده است.

وی در خصوص جریان رسیدگی به پرونده گفت: پرونده متشکله در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قروه در حال رسیدگی است و متهم با صدور قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا قروه به شهروندان توصیه کرد: افراد به‌هیچ‌عنوان عکس‌های شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند چراکه بسیاری از سودجویان این عکس‌ها را برداشته و در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌عناوین‌مختلف مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی با این پلیس در ارتباط باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند