تئاتر تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی برتر شد


تئاتر تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی برتر شد

یاسوج- ایرنا- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تئاتر «دست هایت کو مم حسن» از این استان در بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر عنوان برتر بخش نمایش صحنه ای را کسب کرد.

محمدشریف اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره ملی به مدت چهار روز و از ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ در چهار بخش نمایش های صحنه‌ ای، کوتاه و خیابانی و نمایشنامه نویسی با حضور ۱۷ استان خوزستان، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان، مازندران، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمانشاه، قم، اردبیل، هرمزگان، زنجان و خراسان شمالی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

وی افزود: ۳۰۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ملی ارسال شد که ۵۰ مورد انتخاب و از این بین آنها نیز ۱۲ مورد به مرحله نهایی راه یافت.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بخش بازیگری مرد اکبر آیین بازیگر تئاتر «دست ‌هایت کو مم حسن» موفق به کسب رتبه نخست، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

اسلامی عنوان کرد: لوح تقدیر، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش چهره پردازی و گریم به نازنین نادرپور در تئاتر «دست هایت کو مم حسن» اهدا شد.

وی ابراز داشت: در بخش طراحی صحنه رضا کرمی زاده برای تئاتر «دست هایت کو مم حسن» رتبه اول را تصاحب کرد.

اسلامی گفت: تئاتر «دست هایت کو مم حسن» تولید مشترک حوزه هنری و انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد و موضوع آن نیز دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: کارگردانی و نویسندگی این تئاتر به ترتیب بر عهده رضا کرمی زاده و رضا گشتاسب است و اکبر آیین، نازنین نادرپور، مهرداد علی پور، پوریا نیک اقبالیان و بهنام مهدی پور نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس