این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!


این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

لباس‌های قدیمی که در گوشه‌ای از کمد است را چه کنیم؟ تبدیل لباس‌ها به یکدیگر یکی از روش‌های فوق‌العاده برای این کار است که می‌توانید از آن بهره بگیرید.

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!


ستاره | سرویس مد و پوشاک - تبدیل لباس‌ها به یکدیگر یکی از قابلیت‌های ویژه‌ای است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا لباس‌هایی که در کمد دارید و قدیمی شده‌اند یا دیگر بدردتان نمی‌خورد را به لباسی دیگر تبدیل و از آن استفاده کنید بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید. شما با این کار علاوه بر اینکه در هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌کنید، صاحب یک لباس جدید می‌شوید و با به کارگیری خلاقیت و سلیقه، یک تفریح مفید را هم تجربه می‌کنید. گاهی می‌توان با جدا کردن قسمتی از لباس یا اضافه کردن یک خرج‌کار ساده آن را به لباسی جدید تبدیل کنید و یا اگر بتوانید خیاطی کنید قطعا دستتان در این کار بازتر خواهد بود. در این مطلب با هم کاربردی‌ترین نمونه‌هایی از تبدیل لباس‌ها به یکدیگر و نحوه‌ی انجام آن‌ها را می‌بینیم.

در این مطلب می‌آموزید:

تبدیل تیشرت به نیم‌تنه تبدیل شال به مانتوی پانچویی تبدیل روسری به کیف زنانه تبدیل تیشرت به پیراهن دخترانه

۱. تبدیل تیشرت به نیم‌تنه

اگر تیشرت قدیمی دارید و به یک نیم‌تنه احتیاج دارید، بهترین و ارزان‌ترین راه تبدیل تیشرت به نیم تنه است. برای این کار

ابتدا تیشرت را مانند شکل ۲ تا کنید سپس به اندازه‌ی دلخواهتان، بسته به اینکه قد نیم‌تنه تا کجا باشد، به کمک یک قیچی، یک مربع از قسمت پشت تی‌شرت مانند شکل ۳ جدا کنید.

نکته

توجه کنید که مستطیل جا مانده در قسمت جلوی تیشرت به منظور مدل گره‌ی جلوی نیم‌تنه است بنابر این به مقدار لازم و دلخواه جدا کنید. برای دو تکه گره جلوی نیم‌تنه ما به دو مستطیل نیاز داریم، بنابراین مستطیل به جا مانده در قسمت جلوی تیشرت در شکل ۳ را به دو تکه تقسیم میکنیم. همانطور که در شکل ۴ می‌بینیم.

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

حال برای ظرافت و زیبایی بیشتر لبه‌ی پایینی تکه‌های گره را نیم‌دایره می‌کنیم. نیم‌تنه‌ی شما آماده است! اگر می‌خواهید نیم‌تنه‌ی آستین حلقه‌ای داشته باشید می‌توانید مانند شکل ۷ آستین‌ها را از حلقه جدا کنید. حالا شما یک نیم‌تنه زیبا از تی‌شرت بلا استفاده‌تان دارید که از جلو گره می‌خورد!

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

بیشتر ببینید: به راحتی مدل لباس‌های خود را تغییر دهید!

۲. تبدیل شال به مانتوی پانچویی

حتما شما هم شال‌های قدیمی و بدون استفاده‌ی زیادی دارید که در گوشه کمد خاک می‌خورد؛ اما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یک مانتوی پانچویی داشته باشید! فقط کافی است شالتان عرض و طول بلند و مناسب و نیز یک کمربند زیبا داشته باشد تا آن را روی کمرتان ببندید. این مدل مانتوی پانچویی با یک لباس آستین بلند یا یک پلیور در فصل پاییز بسیار زیبا و خوش استایل می‌شود.

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

۳. تبدیل روسری به کیف زنانه

یکی از جالب‌ترین کارهایی که با روسری‌های قدیمی و استفاده نشده می‌شود کرد، تبدیل آن به کیف دستی زنانه است. این کار بدون نیاز به دوخت و دوز بوده و تنها با چند گره‌ی ساده، مثل شکل زیر قابل اجراست.

ابتدا ۴ گوشه روری را گره بزنید سپس دو گره کنار هم را دو به دو به هم گره بزنید

بهتر است روسری که انتخاب می‌کنید ساتن یا ضخیم باشد تا وسایل داخلی کیف قابل مشاهده نباشد. استفاده از روسری‌های با رنگ شاد و طرح‌های بهاری و تابستانی برای درست کردن کیف‌های شاد مناسب استایل تابستانی و بهاری فوق‌العاده می‌شود!

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

بیشتر ببینید: استفاده خلاقانه از لباس و تکه پارچه های قدیمی

۴. تبدیل تیشرت به پیراهن دخترانه

تبدیل لباس‌ها به یکدیگر کاری ساده و هیجان انگیز است و گاهی تنها با یک گره یاکم و زیاد کردن لباس انجام می‌شود، اما گاهی نیاز به دوخت و دوز دارد. در این قسمت ما می‌خواهیم از یک تی‌شرت گشاد و اوور سایز یک پیراهن آستین کوتاه درست کنیم.

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

بیشتر ببینید: آموزش خیاطی بدون الگو ، دوخت پیراهن دخترانه تابستانی

قبل از هرچیزی برای دوختن این پیراهن به چرخ خیاطی و قیچی و سوزن ته گرد نیاز داریم . چون تیشرتمان گشاد و اوورسایز است پس حتما حلقه‌ی آستین بزرگ می‌شود. بنابراین بعد از اینکه با متر خیاطی اندازه حلقه آستین و گشادی آستین دلخواهتان را اندازه گرفتید، مانند شکل ۱ و ۲ آستین را با قیچی ببرید سپس مانند شکل ۳ می‌توانید با سوزن ته‌گرد آن را به تیشرت کوک کرده و با چرخ خیاطی به حلقه آستین وصل کنید برای تزیین و چین دادن به آستین برای زیبایی بیشتر می‌توانید یک کش نازک را از زیر کار، بالای آستین بدوزید تا حالت چین خورده پیدا کند (شکل ۴) همین کار را باید در قسمت زیر سینه انجام دهیم. پس با یک صابون خیاطی مانند شکل ۵ خطی را که میخواهیم چین دار شود را از زیر تیشرت علامت زده و از زیر کار روی آن خط یک کش نازک بدوزیم.

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

حالا پیراهن چین دار شما آماده پوشیدن است. برای تزیین بیشتر مانند نمونه‌ی زیر می‌توانید با تکه پارچه‌هایی که دارید در قسمت پشت لباس تکه دوزی کنید.

این 4 روش جالب تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را حتما امتحان کنید!

بیشتر ببینید: تزیین لباس های ساده با روش‌های جذاب و خلاقانه


در آخر

۴ نمونه بسیار کاربردی از تبدیل لباس‌ها به یکدیگر را مرور کردیم. این کار هیجان انگیز چند مزیت دارد؛ با این کار شما از حجم لباس‌هایی که استفاده نمی‌شود و در کمدتان خاک می‌خورد خلاص می‌شوید و همینطور صرفه‌جویی زیادی در هزینه خریدتان می‌کنید. همچنین از وقتتان برای انجام یک کار خلاق، باهیجان و نشاط آور استفاده می‌کنید. بسیاری از کارهای جدیدی که می‌توانید انجام دهید برای تبدیل لباس‌ها به یکدیگر، اکثرا راحت است و با وسایل و امکانات کم انجام می‌شود و اگر چرخ خیاطی داشته باشید و بتوانید خیاطی کنید به راحتی می‌توانید هر لباسی را تغییر و مدل جدیدی به آن دهید. نظر شما راجع به تبدیل لباس‌ها به یکدیگر چیست؟ نظرات و تجربیاتتان را در این زمینه در قسمت نظرات و پرسش‌ها با ما و دیگر مخاطبین ستاره در میان بگذارید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا با آموزش تبدیل لباس‌های قدیمی به شال و کلاه و دستکش نیز در ستاره همراه شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در