وحدت عامل اصلی ناکامی دشمنان در برابر مسلمانان است


وحدت عامل اصلی ناکامی دشمنان در برابر مسلمانان است

آیت الله علما، وحدت را عامل اصلی ناکامی دشمنان در برابر مسلمانان دانست و گفت: در طول هزار و 400 سال دشمن به فکر انواع نقشه علیه مسلمانان بوده اما موفق نشده‌اند چرا که مسلمانان پشتوانه دین و وحدت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علما» در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) که به مناسبت هفته وحدت در مسجد جامع پاوه برگزار شد، با گرامیداشت ۱۲ ربیع الاول و آغاز جشن‌های هفته وحدت، گفت: آگاهی و بصیرت نسل جوان موجب تقویت دین اسلام و بالندگی آن می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: دین مبین اسلام به دلیل جاذبه‌ای که دارد توانسته جوانان بسیاری را در ممالک غیراسلامی به خود جذب کند.

وی جوانان را در ردیف اول هجمه دشمنان دانست و گفت: دشمن به دنبال خالی کردن اذهان نسل جوان ما برای رسیدن به اهدافش است اما بصیرت و آگاهی این نسل مانع تحقق اهداف شوم آنها شده است.

آیت الله علما، به ابتکار امام راحل در نامگذاری هفته وحدت اشاره و تاکید کرد: برای تقویت و اقتدار هرچه بیشتر دین اسلام باید این وحدت را که امام بنیان نهاده حفظ و تقویت کنیم.

وی در ادامه سخنانش اسلام را دین منطق و دارای پشتوانه فکری دانست و گفت: دین اسلام با این پشتوانه فکری و منطق هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد و امروز می‌بینیم افراد و گروه‌هایی مانند داعش که علیه اسلام به پا خواسته‌اند نابود شدند.

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه دنیا امروز روی دین اسلام حساب ویژه‌ای باز کرده است، افزود: دلیل دشمنی با اسلام هم میزان نفوذ و تاثیرگذاری آن به واسطه منطقی بودن و پشتوانه فکری داشتن این دین الهی است.

وی با تأکید بر تبیین شخصیت والامقام پیامبر اعظم(ص) و آشنا ساختن بیش از پیش مردم با پیامبر رحمت و مهربانی به ویژه نسل جوان، گفت: پیامبر اکرم(ص) الگو و اسوه همه انسان ها است ما باید از این شخصیت بزرگوار اسلام الگو بگیریم.

آیت الله علما، در پایان از ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد و افزود: ماموستا قادری چون پشتوانه دین دارد امروز توانسته که این مراسم را برگزار کند و علمای استان کرمانشاه، کردستان و عراق را گردهم بیاورد.

گفتنی است، آیین شکوهمند جشن وحدت طبق سنوات گذشته در اولین روز از هفته وحدت با حضور بیش از ۳ هزار میهمان داخلی و خارجی در شهرستان پاوه این قلب تپنده اورامانات و مظهر مقاومت، ولایت مداری و وحدت برگزار شد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول