صادرات به اوراسیا، فرصتی پیش روی سیمانی‌ها


صادرات به اوراسیا، فرصتی پیش روی سیمانی‌ها

سیمان هم جزو کالاهایی است که طبق این توافقنامه می توان به اوراسیا صادر کرد؛ اما هنوز اطلاعاتی در مورد متولی انجام این کار و جزییات دیگر، به انجمن سیمان اعلام نشده است.

صادرات به اوراسیا، فرصتی پیش روی سیمانی‌ها

به گزارش بورس نیوز طبق اعلام کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی، روز پنجم آبان ماه امسال، توافقنامه موقت ایران و اتحادیه اوراسیا اجرایی شده و بیش از ۵۰۰ کالای صادراتی ایران به کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان از تعرفه ترجیحی یا صفر برخوردار شده است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: سیمان هم جزو کالاهایی است که طبق این توافقنامه می توان به اوراسیا صادر کرد؛ اما هنوز اطلاعاتی در مورد متولی انجام این کار و جزییات دیگر، به انجمن سیمان اعلام نشده است.

وی افزود: به هر حال صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا فرصت خوبی برای صنعت سیمان خواهد بود و انجمن صنفی سیمان و شرکت ها نیز پیگیر صادرات به این کشورها هستند. البته با توجه به اینکه این توافقنامه اخیرا اجرایی شده و نیز سرمای هوای کشورهای آن منطقه، احتمالا صادرات رسمی از ابتدای سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

شیخان در رابطه با وضعیت صادرات صنعت سیمان گفت: هنوز آمارهای دقیق تولید و فروش صنعت سیمان در مهرماه آماده نشده؛ اما آنطور که شواهد نشان می دهد حجم صادرات سیمان در مهرماه هم نسبت به شهریور ماه امسال و هم نسبت به مهرماه سال گذشته، بهبود داشته است. اطلاعات دقیق تر در مورد جزییات تولید و فروش صنعت سیمان در ۷ ماهه، ظرف چند روز آینده ارایه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...