محمد خدادی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از رسانههای برخط فعال دراربعین حسینی (ع) در موسسه نشرآوران، با اشاره به عظمت و اقتدار اربعین که منجر به گردهمایی چندین میلیونی از اقصی نقاط جهان می شود، گفت: ماهیت اربعین متفاوت با دیگر آئین ها و مراسم مذهبی دنیاست.
وی در ادامه حضور در اربعین و راهپیمایی عظیم این رویداد بزرگ مذهبی و اسلامی را دلی و معرفتی توصیف کرد که براساس عقاید و اعتقادات افراد شکل می گیرد.
معاون وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بُعد رسانه ای اربعین قاصر و عقب هستیم و متناسب با این رویداد مذهبی زیرساخت های لازم شکل نگرفته است، تاکید کرد: باید با کمک هم زیرساخت های رسانه ای اربعین را هماهنگ با ظرفیت عظیم این رویداد بزرگ دینی و مذهبی ایجاد کنیم. با توجه به همین نبود زیرساخت های رسانه ای اربعین، صداها آنچه باید باشد نیست و از این رو زوایای پنهان اربعین را نمی دانیم.
وی با یادآوری این نکته که کارکرد رسانه ای ما بیشتر به سمت و سوی کمک به رفت و آمد زوار اربعین شده تا توجه به مسائل مهم و ضروری، بر مهندسی مخاطب شناسی، کارکردن روی خود افراد، آسیب شناسی و هم افزایی رسانه ای تاکید کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازخوانی کارکرد رسانه ای اربعین را در دستور کار خود قرارمی دهیم تا با ایجاد قرارگاه رسانه ای قویف خلاء های رسانه ای اربعین را پرکرده و با برنامه ریزی جدی و بهتری به استقبال اربعین سال آینده برویم.
خدادی با تاکید برهمافزایی رسانه ای در موضوع اربعین، تصریح کرد: همگرایی رسانه ای می تواند مانع از سوء استفاده دیگر رسانههای معاند و حاشیهساز علیه اربعین شود.
ادامه دارد....