نقش پریوار در خانه وارطان


نقش پریوار در خانه وارطان

زینب زینال زاده- خبرنگار: نخستین «مجموعه نمایشگاهی صنایع دستی بانوان سیستان و بلوچستان» با عنوان «نقش پریوار» و با هدف توانمندسازی زنان در خانه «وارطان» دایر می شود.

«مرضیه نیکویی» دبیر اجرایی نمایشگاه با اعلام این خبر در گفت و گو با همشهری محله می گوید: «سیستان و بلوچستان، دنیای رنگ و خاک است و آثار هنری خلق شده از سوی زنان این خطه از کشورمان نه تنها در کشور بلکه در دنیا طرفداران زیادی دارد.»

به گفته او در این نمایشگاه زنان هنرمند سیستان و بلوچستان به مدت 2 روز فرصت دارند تا در 12 غرفه آثار دستی شان شامل سوزن دوزی، سفال کلپورگان و فرش و گلیم را عرضه کنند.

نیکویی در ادامه به اهداف برپایی نمایشگاه اشاره و عنوان می کند: «توانمندسازی زنان سیستان و بلوچستان از یک سو و از سوی دیگر، حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم با خریداران و افزایش درآمد، از اهداف این نمایشگاه هستند.»

پریوار، نوعی سبک سوزن دوزی مرسوم در سیستان و بلوچستان است و به همین دلیل برگزار کنندگان نمایشگاه عنوان «نقش پریوار» را انتخاب کرده اند. به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه در صورت استقبال هنرمندان و مردم، زمان برپایی نمایشگاه تمدید خواهد شد.

این نمایشگاه از 22 تا 24 آبان­ماه به همت مسئولان اتاق بازرگانی تهران، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، خانه هدی، زنان سرزمین خورشید، جمعیت امام علی(ع) و موسسه نیکوکاری ابرار دایر است و علاقه مندان برای تماشای و خرید اثار می توانند از ساعت 10تا21 به میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514، خانه وارطان(خانه گفتمان شهر تهران) مراجعه کنند.

کد خبر 462416

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس