از انتصابات جدید در نمایشگاه قرآن تا برگزاری جشنواره‌های قرآنی


از انتصابات جدید در نمایشگاه قرآن تا برگزاری جشنواره‌های قرآنی

برگزاری بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص)، انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری نشست‌های علمی از مهمترین اخبار قرآن معارفی 19 آبان ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می‌آید مروری است بر مهمترین اخبار حوزه قرآن و معارف در نوزدهمین روز از آبان ماه ۹۸:

برگزاری نشست «برخورداری از اندیشه تقریبی برای طلاب علوم دینی»

نشست «لزوم برخورداری از اندیشه تقریبی برای طلاب علوم دینی» دوشنبه، 20 آبان ماه از ساعت 10 در مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) تهران برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری، تولیت مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) سخنران این مراسم است.

از انتصابات جدید در نمایشگاه قرآن تا برگزاری جشنواره‌های قرآنی

یادآور می شود، مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) در تهران، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان بهنام، کوچه شهید آقاخانی، واقع شده است.

اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن منصوب شدند

از انتصابات جدید در نمایشگاه قرآن تا برگزاری جشنواره‌های قرآنی

«سید عباس صالحی» ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را منصوب کرد.

طی این حکم حجج اسلام والمسلمین حمید محمدی، محمدرضا حشمتی، محمدعلی خسروی، محمدعلی مهدوی‌راد، عبدالهادی مسعودی، محمد مهدی معراجی و احمد مازنی، آقایان احمد مسجد جامعی، محمدعلی خواجه پیری، عباس سلیمی، ابوالقاسم ایرجی، ولی یاراحمدی، محمدرضا جوادی یگانه، نجفقلی حبیبی و عبدالهادی فقهی زاده و خانم لادن حیدری به ‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب شدند.

بر پایه این گزارش در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای شورای سیاستگذاری بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آمده است: نظر به تجربه و دانش جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و هنر دینی به‌عنوان «عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم» منصوب می‌شوید. امیدوارم با درایت و تدبیر دست‌اندرکاران برپایی این رویداد قرآنی، فرصتی برای تبیین خدمات اصحاب فرهنگ و هنر و دولت به ساحت مقدس قرآن کریم فراهم شود.

حافظان کل قرآن آستان عبدالعظیم حسنی(ع) تقدیر می‌شوند

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مرکز آموزش قرآن کریم، روز دوشنبه، 20 آبان ماه، از ساعت 10 صبح با اجرای سید وحید مرتضوی و تلاوت قرآن توسط احمد ابوالقاسمی قاری ممتاز و بین المللی آغاز می شود و با اجرای برنامه توسط گروه تواشیح شمس تهران و پخش مستند حافظان کل قرآن کریم ادامه می یابد.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و استادان قرآنی شهر و سخنرانی تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع)، حضرت آیت‌الله محمدی ری ‌شهری همراه است.

در این مراسم از 26 نفر حافظانی که در سال جاری موفق به حفظ کل شده‌اند با اهداء جوایز نفیس و تقدیرنامه تجلیل می شود.

لازم به ذکر است، این حفاظ در سال تحفیظی گذشته با حضور در دوره‌های آموزشی این مرکز موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند.

فراخوان بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص)

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در پنج بخش طلاب و فارغ التحصیلان، دانشجویان دانشگاه مجازی، استادان و کارکنان، خانواده طلاب و خانواده کارکنان و استادان برگزار می شود.

اهداف

معرفی آموزه های حیات بخش قرآن کریم و عترت طاهرین به منظور ترویج و ایجاد زمینه برای تمسک به آن؛

مسلط سازی خانواده بزرگ المصطفی(ص) به مهارت ها و فنون فنی و محتوایی قرآن کریم؛

توسعه و تعمیق فضای انس با قرآن و حدیث در میان مخاطبان؛

معرفی دستآوردها و ظرفیت های معرفتی حوزههای علمیه و جامعة المصطفی العالمیة در عرصه قرآن و حدیث؛

شناسایی ظرفیتها و کشف استعدادها، نخبگان و ممتازین قرآنی و حدیثی در عرصه بین الملل؛

معرفی الگوهای موفق قرآنی و حدیثی؛

ایجاد ارتباط وثیق میان استادان، دانش آموختگان، دانش پژوهان و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه با مراکز قرآنی در داخل و خارج از کشور؛

بازخوردگیری از آموزش ها و فعالیت های قرآنی و حدیثی در بخشهای گوناگون جامعةالمصطفی به منظور انسجام، هدفمندسازی و تقویت آنها؛

ارتقای سطح بینش دینی و اولویت بخشی به جایگاه فعالیت های قرآنی در میان طلاب، کارکنان و استادان المصطفی و خانواده های آنان؛

سیاست ها

تاکید بر حرکت در مسیر تحقق رسالتهای المصطفی در طراحی و اجرای جشنواره؛

اهتمام به توسعه متوازن جشنواره در حوزه حدیث و ادعیه به ویژه؛ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم؛

تأکید بر سیر مطالعاتی تفسیر کل قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در طول مدت تحصیل طلاب المصطفی(ص)؛

فراگیران و دانش آموختگان مراکز تابعه، پیوسته و همکار جامعة المصطفی العالمیة اعم از طلاب شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل که در زمان ثبت نام جشنواره، دارای کد تحصیلی در سامانه جامع آموزشی المصطفی(سجا) برای شرکت در این جشنواره مجاز می باشند.

هر داوطلب می تواند حداکثر 4رشته را به صورت زیر انتخاب کند:

بخش کتبی(دورشته قرآنی و حدیثی)

بخش شفاهی(دورشته حفظ و قرائت)

مهلت ثبت نام: 13 آبان تا 30 آبان

اختتامیه: بهمن ماه ۹۸

علاقه مندان برای جهت کسب اطلاع بیشتر به پایگاه قرآنی و حدیثی المصطفی به نشانی http://quran.miu.ac.ir مراجعه کنند.

یادآور می شود، جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)، سلسله مسابقاتی است که هر ساله توسط جامعة المصطفی(ص) العالمیة میان خانواده بزرگ المصطفی شامل: طلاب،دانش آموختگان و قرآن آموزان مراکز وابسته و نیز کارکنان و استادان و خانوادهها برگزار می گردد. این جشنواره از حیث تعداد مخاطب، تنوع ملیتی مخاطبین، تنوع بخش ها و رشته ها، برگزاری همزمان در کشورهای مختلف و... بی نظیر است.

روایت «رنگ خدا» از برکات وحدت

برنامه «به رنگ خدا» به مناسبت هفته وحدت به تبیین اهمیت اتحاد و اجتناب از تفرقه با توجه به آیات و روایات پرداخته و ثمرات آن را در سبک زندگی مومنان تبیین می کند.


این برنامه که با کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین کیفی بجستانی به روی آنتن می رود با توجه به آیه ۱۰۵ سوره مبارکه «آل عمران» اهمیت اتحاد و همبستگی را در نظام اسلامی بیان می کند و پیام های آیات وحدت، عوامل ایجاد تفرقه و‌ اهمیت وحدت در قرآن و علل تاکید بر آن را به سمع شنوندگان رادیو معارف می رساند.

همچنین این برنامه با توجه به کلام ارزشمند نبی اکرم (ص) که فرمودند: «مومنان با هم برادرند، خونشان برابر است و در برابر دشمن متحد و یکپارچه هستند» به تبیین معنا و مفهوم این حدیث می پردازد و وظایف مسلمین را در برابر دشمنان بیان می کند.


برنامه «به رنگ خدا» به همت گروه قرآن و اهل(ع) طراحی و تولید می شود که هر هفته با دو تیم برنامه ساز از ساعت ۱۷:۰۰ به روی آنتن می رود.


تهیه و سردبیری این برنامه را در این هفته محمد حسین پور و اجرای آن را حمید سوری بر عهده دارد.

دوازدهمین دوره آموزش مداحی با حضور ذاکران مشهور برگزار می‌شود

از انتصابات جدید در نمایشگاه قرآن تا برگزاری جشنواره‌های قرآنی

مجمع ستایشگران اهل بیت (ع) دوازدهمین دوره آموزشی را با هدف تربیت نسل جدیدی از مداحان نوجوان و جوان که متعهد به انقلاب اسلامی نیز هستند، برگزار می کند.

بنا بر این گزارش، علاقمندان برای ثبت نام در این دوره باید سه شنبه، ۲۱ آبان‌ ماه از ساعت 18 و 30 دقیقه در فاطمیه ارشاد واقع در تهران، منطقه نارمک، تقاطع خیابان های شهید مدنی و گلبرگ، میدان ۹۷ حضور پیدا کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۹۱۲۸۴۹۴۹۵۰ تماس بگیرند.

این گزارش می افزاید، حجج اسلام والمسلمین سید حسین مومنی، مهدی حائری و احمدی مطهر، و محسن طاهری، قاسم آریانی، منصور نورایی، سید اصغر افشاری، مصطفی روحانی، رضا پوراحمد، یدالله پاشازاده، علی قربانی، محمد حسین رجبی دوانی، حسین محمدی فام، حسین هوشیار، حسین یعقوبیان و امیر عباسی از جمله استادان دوازدهمین دوره آموزشی مجمع ستایشگران اهل بیت (ع) هستند.

بنیاد نهضت تاسیس می شود

از انتصابات جدید در نمایشگاه قرآن تا برگزاری جشنواره‌های قرآنی

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی تجریشی را مامور کرد تا مقدمات تاسیس «بنیاد نهضت» را فراهم کند.

در حکم حجت‌الاسلام قمی خطاب به حجت‌الاسلام تجریشی آمده است: «نظر به اهمیت امر تربیت به‌ویژه در حوزه نخبگان و ضرورت شکل دهی جریان انسانی انقلابی در محیط‌های حوزوی، دانشگاهی و دانش‌آموزی، هم چنین با توجه به ضرورت کادرسازی تخصصی برای عرصه‌های فرهنگی نهضت اسلامی و با توجه به مصوبه هیئت امنای سازمان (به تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸) از جنابعالی می‌خواهم تا مقدمات تاسیس «بنیادِ نهضت» را تمهید نموده و ظرفیت‌های مختلف سازمان را در مقوله تربیت و کادرسازی ذیل این بنیاد به نحو احسن به کار گیرید. بدیهی است هدایت و راهبری ظرفیت‌های موجودِ سازمان از زمان صدور این ابلاغیه بر عهده جنابعالی است و از ارکان سازمانی مرتبط نیز هماهنگی و همکاری مقتضی را انتظار دارم

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد