تقویت نه گفتن در دانش‌آموزان مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود


تقویت نه گفتن در دانش‌آموزان مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تقویت گفتن کلمه نه در میان دانش‌آموزان، مانع بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در سنین پایین می‌شود.

احسان گوهری راد روز چهارشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در دبیرستان دخترانه ساره شهر گنبدکاووس با تاکید بر تقویت گفتن کلمه نه در میان دانش آموزان، اظهارداشت: گفتن این کلمه در مقابل درخواست‌های نابجای برخی از هم‌سالان و دوستان می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید یادبگیرند که تمام آدم‌ها را خوب تصور نکنند و هرچیزی که به آنان تعارف می‌شود را به دلیل خجالت و یا نداشتن قدرت نه گفتن قبول نکنند زیر امکان دارد نتیجه این تعارف، اعتیاد و بروز آسیب‌های اجتماعی باشد.

مدیر آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: دانش‌آموزان اگر می‌خواهند در زندگی پیشرفت کنند باید به اصلی‌ترین موضوع که همان تندرستی و شادابی روح و جسمشان است توجه داشته باشند و با انجام ورزش و تفریحات سالم و شادی‌آفرین اوقات خوبی را برای خود خلق کنند.

گوهری راد با قدردانی از همکاری بسیار خوب تمام حوزه‌های مرتبط با آموزش و پرورش در موضوع مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی پرخطر اظهارداشت: امیدواریم دانش‌آموزی با رسیدن به آگاهی کافی به دنبال مسائل پرخطر و اعتیاد نروند تا دیگر هفته‌ای به این نام نداشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به اجرای ۲۲ برنامه به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گفت: امروز مراسم متمرکز زنگ مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از برنامه‌های این هفته در مدارس شهرستان نواخته شد.

کمال‌الدین نظرنژاد از والدین خواست همکاری خود را با آموزش و پرورش برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بیشتر کرده و دانش‌آموزان را نسبت به انتخاب دوست سالم راهنمایی کنند.

وی اعتیاد را یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی دانست و از معلمان و مدیران مدارس خواست نظارت بیشتری بر روی محیط آموزشی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس مسابقه نقاشی، افتتاح طرح یاریگران زندگی، نمایش خیابانی، دیدار با خانواده شهدای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و غبارروبی مزارشهدا را از مهمترین برنامه‌های این هفته در گنبدکاووس برشمرد.

همزمان با آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ( ۲۲ تا ۲۸ آبان) در سراسر کشور، زنگ بزرگداشت این هفته باهدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نسبت آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن در مدارس گنبدکاووس در شرق استان گلستان نواخته شد.

در پایان مراسم امروز میثاق‌نامه دانش‌آموزی هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دانش‌آموزان مدرسه ساره گنبدکاووس امضا شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم و حدود پنج هزار فرهنگی شاغل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو