تولید در صنایع متوسط و کوچک سمنان صادرات‌محور شود


تولید در صنایع متوسط و کوچک سمنان صادرات‌محور شود

سمنان- ایرنا- دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک استان به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات خط تولید و مشکلات زیرساختی صادرت‌محور نیست.

عبدالحمید دربانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی در استان از نوع کوچک و متوسط است که تاکنون از این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی با رویکرد صادراتی بهره چندانی برده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: بی‌میلی صنعتگران استان سمنان به اجرای طرح‌های صادراتی به دلیل مشکلات زیرساختی در بخش ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان اضافه کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسطی که در دهه‌های گذشته در استان راه‌اندازی شدند با مشکل فرسودگی ماشین آلات خط تولید دست و پنجه نرم می کنند.

دربانیان تصریح کرد: نبود تفکر صادراتی یک رویکرد اشتباه برای تولید کالای باکیفیت است و باید با توجه به فناوری‌های نو این اصل مهم اقتصادی را در بخش تولید کشور گنجاند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحد صنعتی با ارایه تسهیلات سرمایه ثابت با مشارکت دولت و بخش خصوصی در دستور مسئولان مربوط قرار گیرد.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: اشتغال در بخش صنعت باید مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ظرفیت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط سمنان در صورت حمایت همه جانبه برای کاهش بیکاری بی‌نظیر است.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش