170 دانش آموز ساوجی به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند


170 دانش آموز ساوجی به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند

ساوه - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: 170 نفر از دختران دانش آموز مقطع دوم متوسطه این شهرستان در قالب کاروان راهیان نور روز چهارشنبه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ «حجت الله دستجانی» در حاشیه این اعزام در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانش آموزان با چهار دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی جنوب مانند والفجر هشت،‌فتح المبین، شلمچه و هویزه شدند.

وی افزود: در این اردو که به مدت چهار روز ادامه دارد،‌ دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آشنا می شوند و در این زمینه همکاری مناسبی میان سپاه ناحیه ساوه و آموزش و پرورش برای اعزام دانش آموزان دختر و پسر وجود دارد.

فرمانده سپاه ساوه با بیان اینکه اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا بیان کرد: یکی از راه‌های ماندگاری شهدا برگزاری اردوهای راهیان نور است و ما نیز خود را مکلف به حمایت از این چنین برنامه هایی می دانیم.

دستجانی گفت: شهدا برای ایران اسلامی مایه عزت و افتخار هستند و باید یاد و خاطرات آنها را همواره در جامعه زنده نگه داریم.

وی، همچنین از برگزاری رزمایش اقتدار بسیج با عنوان «الی البیت المقدس» با شعار ۴۰ سال مردم یاری،‌ امنیت و خدمت در پایان هفته جاری (پنجشنبه و جمعه) و در اردوگاه قدس ساوه خبر داد.

سرهنگ دستجانی اظهار داشت: در این همایش بسیجیان گردان های بیت المقدس و کوثر خواهران میزان آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات و حوادث احتمالی با اجرای برنامه هایی مانند امداد و نجات،‌ اسلحه شناسی و بصیرت و اخلاق به نمایش خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه ادامه داد: تبیین کارنامه بسیج در ۴۰ سال از حیات انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری رزمایش الی البیت المقدس است.

شهرستان ساوه ۵۸۰ شهید، یک هزار و ۶۱۰ جانباز و ۸۸ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06