کارگردان کردستانی با تنبیه به اُردن و انگلیس رفت


کارگردان کردستانی با تنبیه به اُردن و انگلیس رفت

سنندج- ایرنا- فیلم کوتاه تنبیه به کارگردانی جلال ویسی و تهیه کنندگی مشترک حوزه هنری کردستان و دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج به بخش رقابتی دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کرامت اردن و راه یافت.

فیلم تنبیه اثر کارگردان جوان سنندجی جلال ویسی در ادامه حضور خود در جشنواره های داخلی و خارجی به بخش پایانی و رقابتی دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه KARAMAHRF FESTIVAL که با موضوع حقوق بشر پنج تا ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۴ تا ۲۱ آذر) دراردن برگزار می‌شود راه پیدا کرد.

این فیلم همچنین مجوز حضور در بخش نهایی حشنواره Derby Film Festival که از ۱۴ تا ۱۸ نوامبر( ۲۳ تا ۲۵ آبان) در شهر دربی شایر انگلیس برگزارمی‌شود، راه پیدا کرد.

این فیلم ۱۱ دقیقه ای بدون دیالوگ با بازیگری مهران مُکاری‌ فیلمی ضد جنگ بوده و استفاده نادرست از قدرت را به عنوان زمینه‌ای برای از بین بردن آرمان‌های انسانی به تصویر در آورده است.

در این فیلم که طراحی و ایده آن را خود کارگردان برعهده داشته است، سیروان کریمی نویسنده فیلمنامه، مهدی کرمی به عنوان تصویر بردار، ارسطو مفاخری به عنوان صدابردار و سوران فهیم به عنوان تدوینگر سهم آفرینی کرده اند.

جلال ویسی متولد ۱۳۶۴ در سنندج است که تاکنون چهار فیلم کوتاه را تولید و کارگردانی کرده و جوایز بسیاری را از جشنواره های داخلی و خارجی از جمله کسب جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بین المللی فیلم سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم از جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، جایزه دوم حقوق بشر از جشنواره بین المللی جشنواره فیلم بغداد و جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم آفریقای جنوبی از آن خود کرده است.

وی همچنین در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی نیز از جمله backup_festival آلمان، Docademia festival آمریکا، XpoNorth اسکاتلند،FreeNetWorld صربستان،Equality Festival اوکراین و Tif قبرس حضور داشته است.

شرکت آرنا فیلم مسئولیت ارسال این فیلم به جشنواره های داخلی و خارجی را برعهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق