المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان گلستانی آغاز شد


المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان گلستانی آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - مراسم متمرکز افتتاح ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر گلستان به همراه مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور، مربیان و سرپرستان این استان، اعزامی به مسابقات کشوری در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

دراین مراسم ورزشی که روز چهارشنبه در مجموعه ورزشی سالن تختی شهر گنبدکاووس و با حضور دبیر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و نیز فرماندار ویژه و برخی مسوولان این شهرستان مرزی برگزار شد، برخی تیم‌های دانش‌آموزی مدارس گنبدکاووس به صورت نمادین از مقابل جایگاه رژه رفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درحاشیه این مراسم ورزشی به خبرنگاران گفت که امسال این المپیاد ورزشی براساس سهمیه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش با شرکت ۱۳۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و در ۱۰ تا ۱۲ رشته در بیشتر مدارس این استان برگزار می‌شود.

احسان گوهری‌راد افزود: پارسال ۱۳۰ نفر از دانش‌آموزان گلستان به صورت انفرادی و تیمی در مرحله کشوری المپیاد ورزشی شرکت کردند که حاصل آن کسب ۲۷ مدال رنگارنگ بود که امروز از آنها تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: المپیاد دانش‌آموزی بیشتر با هدف ایجاد محیطی شاد و مفرح برای دانش‌آموزان در قالب یک رقابت ورزشی سالم و نیز استعدادیابی برای تیم‌های ورزشی کشور برگزار می‌شود.

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که از مجموع هفت مدال طلای کسب شده توسط دانش آموزان گلستانی در مسابقات کشوری، پنج مدال طلا توسط دانش‌آموزان این شهرستان کسب شد و امسال نیز المپیاد ورزشی دانش‌آموزی در گنبدکاووس با شرکت ۲۴ هزار نفر در ۲۶۰ مدرسه درحال برگزاری است.

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان گلستانی آغاز شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت که المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای هر سال از مهر ماه آغاز و تا پایان تابستان سال بعد ادامه یافته و دانش‌آموزان دختر و پسر در قالب تیم‌های ورزشی مدرسه خود با یکدیگر به رقابت می پردازنند.

رضا طبرسا افزود: ایجاد روحیه نشاط و تندرستی در دانش‌آموزان، استعدادیابی، تقویت مسوولیت‌پذیری اجتماعی و نیز تقویت روحیه تعاون و نوعدوستی در دانش‌آموزان از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: امسال المپیاد ورزشی دانش آموزان باحضور ۱۳۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس گلستان برگزار می‌شود که تیم‌های برتر به مرحله شهرستانی، استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

طبرسا تصریح کرد: توسعه ورزش تربیتی که زیرساخت مهمی برای ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است از رسالت‌های آموزش و پرورش است که با همکاری مربیان ورزشی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود درحال انجام است.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۶۰ هزار دانش آموز دارد که حدود ۸۰ هزار نفر آنها در شهرستان گنبدکاووس مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز