600 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کرمانشاه کشف شد


600 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: سه مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه‌های تولید برق استان، با ظرفیت بیش از 600 دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

روابط عمومی دادستانی کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از محمدحسین صادقی اعلام کرد: به دنبال رصد و اشرافیت اطلاعاتی صورت گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کرمانشاه، طی روزهای گذشته با دستور قضایی این اماکن تفتیش و اقلام مذکور از محل کشف و ضبط شد.
دادستان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه از ابتدای امسال ۱۱ مزرعه استخراج ارز دیجیتال توسط اداره کل اطلاعات استان کشف شده، تصریح کرد: بنابر آمار موجود، استخراج هر واحد بیت کوین ،تقریباً ۷۲ هزار کیلو وات معادل مصرف برق ۲۴ واحد مسکونی در طول یکسال می باشد.
وی تاکید کرد: این محاسبات نشان می دهد که برای استخراج هر واحد ارز دیجیتال در ایران با برق خانگی حدود ۳۶ میلیون تومان و با برق کشاورزی حدود ۴۳ میلیون تومان یارانه دولتی صرف می شود که بدیهی است این ارقام موجب هدر رفت منابع ملی کشور خواهد شد.
صادقی افزود: از طرفی به آن جهت که در کشور ایران به برق یارانه قابل توجهی تعلق می‌گیرد، این موضوع سبب شده است که ایران را بهشت ماینینگ ها بنامند.
دادستان کرمانشاه متذکر شد: مزارع تولید ارز دیجیتال دی اکسید کربن بالایی نیز تولید می نمایند که به محیط زیست نیزآسیب می‌رساند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این بااستفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند