رونق نشست‌ها و درس‌گفتارهای علوم انسانی در دومین ماه پاییز


رونق نشست‌ها و درس‌گفتارهای علوم انسانی در دومین ماه پاییز

بررسی اندیشه فردید در میزگردی علمی، برگزاری درس‌گفتارهای «ضعف اراده و فاعلیت اخلاقی» و «اخلاق محیط زیست» و امکان‌سنجی و منطق اکتشاف عرفان اهل بیتی با سخنرانی رحیم‌پور ازغدی از مهمترین اخبار حوزه اندیشه در 22 آبان است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و دومین روز از آبان ماه ۹۸:

ارائه درس‌گفتار «ضعف اراده و فاعلیت اخلاقی»

درس گفتاری با محوریت روان شناسی اخلاق با عنوان «ضعف اراده و فاعلیت اخلاقی» در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

این درس‌گفتار با ارائه «محمود مقدسی» روزهای دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود. مدت زمان دوره ۱۲ ساعت (۶ جلسه) و تاریخ شروع دوره ۴ آذر ماه ۹۸ و هزینه دوره ۸۰ هزار تومان است.

گفتنی است محل برگزاری دوره نیز تهران، خیابان ولیعصر، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان آراکلیان ، پلاک ۴، مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران است.

برگزاری درس‌گفتارهای «اخلاق محیط زیست»

درس‌گفتار «اخلاق محیط زیست» در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

این دوره با ارائه «اردشیر منصوری» روزهای یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود. همچنین مدت زمان دوره ۱۲ ساعت (۶ جلسه) و تاریخ شروع دوره ۳ آذر ماه ۹۸ و هزینه آن ۸۰ هزار تومان است.

گفتنی است، این دوره در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان آراکلیان، پلاک ۴، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

مراسم نکوداشت مقام علمی «علی‌اکبر سیاسی» برگزار می‌شود

آئین نکوداشت مقام علمی «علی‌اکبر سیاسی» ۱۴ آذرماه برگزار می شود.

در این نشست فریدون سیاسی،‌ رضا زمانی،‌ ناصر تکمیل همایون،‌ هوشنگ مهریار،‌ قاسم قاضی،‌ پروانه محمدخانی،‌ اسماعیل ناصری سخنرانی می کنند.

گفتنی است، این نشست در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

رونق نشست‌ها و درس‌گفتارهای علوم انسانی در دومین ماه پاییز

نشست چالش‌های روزنامه نگاری سلامت برگزار می‌شود

نشست «چالش‌های روزنامه نگاری سلامت» با سخنرانی تنی چند از اندیشمندان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

این نشست که ۲۶ آبان و در سالن اندیشه پژوهشگاه برگزار می شود، با حضور و سخنرانی «حمیدرضا نمازی»،‌‌ «امیر صدری»،‌ «داوود مهرابی» همراه است.

رونق نشست‌ها و درس‌گفتارهای علوم انسانی در دومین ماه پاییز

امکان‌سنجی و منطق اکتشاف عرفان اهل بیتی با سخنرانی رحیم‌پور ازغدی

نشست علمی عرضه و نقد دیدگاه علمی با عنوان «امکان‌سنجی و منطق اکتشاف عرفان اهل بیت(ع)» با سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی برگزار می‌شود.

دبیر علمی این نشست که روز پنجشنبه، ۲۳ آبان برگزار می شود،‌حجت الاسلام «محمدجواد رودگر» است.

گفتنی است، این نشست علمی در سالن معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع در قم، بلوار ۱۵ خرداد،‌خیابان شهید میثمی برگزار می شود.

اندیشه احمد فردید بررسی می‌شود

میزگرد بررسی اندیشه احمد فردید در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ۲۷ آبان ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار شیخ انصاری همین دانشکده برگزار می‌شود.

این میزگرد پس از اکران مستند تئوریسین خشونت(زندگینامه دکتر فردید) با حضور «مهدی نصیری» و «محمدعلی بیگی» روزنامه‌نگار و «مهدی جمشیدی» عضو هیئت علمی گروه فرهنگ و پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و «محسن کوقان» کارگردان مستند برگزار می‌شود و حضور دانشجویان در این میزگرد آزاد است.

رونق نشست‌ها و درس‌گفتارهای علوم انسانی در دومین ماه پاییز

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !