مرغداری‌ها برای دریافت پروانه فعالیت در مدت قانونی اقدام کنند


مرغداری‌ها برای دریافت پروانه فعالیت در مدت قانونی اقدام کنند

مراغه - ایرنا - دادستان مراغه با اشاره به اینکه 50 واحد تولید مرغ و تخم‌مرغ در شهرستان فاقد پروانه فعالیت هستند گفت: این واحدها باید در مدت قانونی نسبت به اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و دامپزشکی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، نادر نجد روز چهارشنبه در نشست بررسی بیماری های مشترک دام و طیور در مراغه افزود: دستور قضایی در این زمینه صادر شده و پس از مهلت قانونی با واحدهای بدون جواز برخورد خواهد شد.

وی گفت: همچنین نظارت مستمر بهداشتی و زیست محیطی بر تولید طیور در شهرستان ادامه دارد و با صیدهای غیرمجاز پرندگان مهاجر که زمینه ساز شیوع بیماری های مشترک است نیز برخورد می شود.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی نیز موظف به نظارت بر توزیع مناسب و با کیفیت مناسب نهاده های لازم برای واحدهای تولیدی بخش طیور است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مراغه با اشاره به لزوم توجه دستگاه های متولی امر در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه گفت: اجرای تمهیدات بهداشتی و زیست محیطی زمینه ساز پیشگیری از بروز آنفولانزای پرندگان و مقابله احتمالی در صورت بروز یا شیوع آن خواهد بود.

نقی مسکینی افزود: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان مهاجر و احتمال بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان، بهره گیری از ابزارهای نظارتی و نیز آماده سازی امکانات شهرستانی برای جلوگیری از هرگونه شیوع آن ضرورتی حیاتی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است ادامه داد: واحدهای تولیدی گوشتی و تخم گذار نیز با رعایت موازین بهداشتی می توانند از بروز هرگونه آلودگی های بیماری از پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ با ورود موج شیوع این بیماری حدود ۲۰ واحد مرغداری در این شهرستان آلوده به این بیماری شده بود که حاصل آن وارد آمدن میلیاردها تومان خسارت مالی به بخش تولید شده بود.

وی افزود: در ۲ سال اخیر با آگاه سازی و نظارت های دامپزشکی و جهاد کشاورزی تمهیدات بهداشتی لازم برای جلوگیری از ورود هرگونه عوامل بیماری از انجام شده است.

رئیس دامپزشکی مراغه نیز گفت: با توجه به مشترک بودن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بین انسان و طیور، عدم آگاهی و پیشگیری زمینه ساز بروز خسارات مالی و جانی خواهد بود.

علی پاشائی افزود: در این راستا نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی طیور تشدید شده و هیچ مرغ یا تخم مرغی بدون مجوزهای لازم بهداشتی دامپزشکی در سطح شهرستان توزیع نمی شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: هم اکنون مراکز دیده وری این دانشکده بر وقوع بیماری ها نظارت می کنند و در این راستا ۱۵ هزار نفر در این هرستان مورد پایش انسانی قرار گرفته اند.

علی سلیمانی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد انسانی در ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده افزود: واکسن مورد نیاز و ضروری برای مقابله با این بیماری در این شهرستان تامین شده و وجود است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت و تولید حدود ۲۳ هزار تن تخم مرغ و بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ از قطب های تولید این محصول در شمالغرب کشور بوده و در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در