بیانیه پایانی مجمع دانشجویان جهان اسلام


بیانیه پایانی مجمع دانشجویان جهان اسلام

نشست مجمع دانشجویان جهان اسلام در سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عصر چهارشنبه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

بیانیه پایانی مجمع دانشجویان جهان اسلامبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ ما لَکُمْ لاتُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیراً

و چرا شما در راه خدا [و در راه نجاتِ] مردان و زنان و کودکان مستضعف نمی‌جنگید؟ همانان که می‌گویند: «پروردگارا، ما را از این شهری که مردمش ستم پیشه اند بیرون ببر، و از جانب خود برای ما سرپرستی قرار ده، و از نزد خویش یاوری برای ما تعیین فرما.» نساء - آیه‌ی ۷۵

امروز جهان اسلام زخمی و خونین از جراحاتیست که عموما در عیان و گاه در پس پرده آن‌ها، دستان آغشته به خون آمریکا و اسرائیل و عمال ایشان قرار دارد و آخرین نمونه آن نیز دیروز در واقعه شهادت فرمانده مجاهد جهاد اسلامی (ابوسلیم) و یارانش به دست رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته شد. قدرت‌هایی که اهدافشان غارت منابع جهان است منابع افغانستان را به یغما می‌برند و بدون مؤاخذه برادرانمان را می‌کشند. پدران و عزیزان فلسطینیمان در کشور خودشان غریب مانده‌اند، هزاران کشمیری را دربند و اسیر کرده و به قتل می‌رسانند، خواهران و مادران ما را در میانمار آواره می‌کنند و گویی جز اشک ریختن کاری نباید بکنیم.

شیخ عزیزمان در نیجریه با اوضاع وخیم جسمی شب و روز را سر می‌کند و دریغ از یک قدرت مقتدر و متحد اسلامی که اقدامی مؤثر برای درمان او کند. چه مظلوم شده اسلام و حق، و چه گمنام گشته است جبهه مستضعفین و مبارزه با ظلم و استکبار. عربستان با موشک‌های غربی یمن را بمباران می‌کند و دور تا دور این کشور را در محاصره قرار می‌دهد تا نه دارو و نه نفت و نه غذا به مستضعفان برسد و هر ده دقیقه یک کودک یمنی از این ظلم می‌میرد.
إ
همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند (رعد آیه‌ی ۱۱)

امروز بیش از همه چیز به وحدت و پیوند میان جوانان حق جو و مجاهد از کشور‌های مختلف احتیاج داریم. باید حس کنیم که درد و رنج دیگران همانند درد خودمان است و در زیر ولایت الله به مبارزه با ولایت طاغوت برخیزیم.
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ
من فقط به شما یک اندرز می‌دهم که: دو تا دوتا و به تنهایی برای خدا به پا خیزید (سبأ آیه‌ی ۴۶)

باید قیام کنیم و سختی‌های این مسیر را هم به جان بخریم و در این دشواری‌ها دست به دست هم بدهیم که اگر هر یک از مسلمانان یک سطل آب بریزند، اسرائیل را سیل خواهد برد. گرچه دشمنان اسلام در جبهه‌های مختلف نظامی حقیقتاً دست‌بسته و وامانده‌اند، اما درجنگ نرم امروز لزوم وحدت رسانه‌ای، تبادل فرهنگی و هنری، انتقال تجربه، همکاری در سیاست گذاری‌ها و همکاری در مباحث فنی و تکنولوژی نیز محتاج است و وحدت واقعی این‌گونه محقق می‌شود.

ما دانشجویان جهان اسلام اعلام می‌کنیم که یکدیگر را از هر مذهبی، صادقانه و صمیمانه برادران خود می‌دانیم. امروز به هیچ چیز جز به نمود عملی رساندن این وحدت فکر نمی‌کنیم. آماده ایم تا در نبرد‌های بزرگ مجاهدت نموده و پس از فتح قله عالم، پرچم لااله اله الله را بر آن برافرازیم و در این مسیر راهبرد‌ها و سیاست‌هایی را به عنوان وعده‌هایی با یکدیگر بسته کرده و در سال آتی آن‌ها را عملی نماییم:

۱. ما آینده سازان جامعه جهانی اسلامی بر هدف واحد تشکیل جبهه متحد ضداستکباری متفق القول خواهیم بود و متحد و متشکل عمل خواهیم نمود و نظم و تشیکلات را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

۲. محکومیت سردمداران استکبار یعنی همان اسرائیل غاصب و شیطان بزرگ، آمریکا، کلام مشترک و صوت واحد ما در سال آتی خواهد بود.

۳. در راستای تحقق هدف تشکیل جبهه واحد ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی، راهبردی‌ترین امر، حفظ ارتباط میان اعضای جبهه است و ضمن حفظ و گسترش این ارتباط در قالب تشکل‌هایی با هدف و مأموریت مشخص و بر بستر فضای مجازی، به صورت فصلی و یا ماهیانه نیز در فضای حقیقی دور هم جمع خواهیم شد و سیر مسیر به سمت هدف را مورد بازبینی و آسیب‌شناسی و اصلاح قرار خواهیم داد.

۴. عملیات‌های مشترک در فضای مجازی و تشکیل پویش‌های میلیونی ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی و خوراک‌دهی فکری و محتوایی به این پویش‌ها از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

۵. ما محکومیت هرگونه تفرقه‌انگیزی در میان مذاهب و فرق اسلامی را هوشیارانه در دستور کار قرار خواهیم داد.

۶. توجه به مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین و قدس عزیز به عنوان اولویت اول، در همه اقدامات و تحرکات در نظر داشته خواهد شد.

۷. و در پایان ما همه تعهد می‌دهیم که خود را در برابر تمامی مسائل جهان اسلام مسئول دانسته و با تهذیب نفس، خود را از هوا و هوس به دور نگاه داریم و با اعتلای سطح تقوا، توانمان در مبارزه را افزایش داده و ثانیه‌ای را در این جنگ تمام عیار حق و باطل غافل نباشیم؛ باشد که رستگار شویم.

سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تا ساعتی دیگر با حضور صد‌ها اندیشمند جهان اسلام با شعار «وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی» در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار می‌کند.

این رویداد مهم با سخنرانی آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آغاز می‌شود و سخنران اصلی مراسم گشایش کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران است.

دیدار مهمانان کنفرانس با رهبر معظم انقلاب، برگزاری حدود ۲۰ کمیسیون و نشست تخصصی، قدردانی از شخصیت‌ها و نخبگان عرصه تقریب، برگزاری جشن میلاد رسول خدا (ص) و رونمایی از آثار هنری تقریبی از برنامه‌های سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی است که تا ۲۵ آبان ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا